تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 آذر 1392 ساعت 08:43

هاشمی رفسنجانی: با سر بلندی از مشکلات گذر خواهیم کرد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه غرب می داند ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست گفت: با توکل به خدا و هوشیاری مردم و مسئولان مشکلات را پشت سرخواهیم گذاشت.

به گزارش مهر، آیت الله هاشمی رفسنجانی سه شنبه شب در جمع علمای شهرستان رفسنجان اظهار داشت: قبلا روزانه ۴ میلیون بشکه نفت صادر می کردیم و در ازای آن ارز وارد کشور می شد اما اکنون با صادرات یک میلیون بشکه نفت، به جای پول جنسهای بی کیفیت وارد کشور می شود.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات کشورمان این است که مواد اولیه بسیاری از کارخانجات را با هزینه هنگفت وارد می کنیم اما اینها همه امتحان الهی است و این بار نیز مردم از این مشکلات سر بلند بیرون می آیند. وی تأکید کرد: افراد جدیدی که وارد عرصه شده اند قدر مردم زحمتکش را بدانند و در راستای افزایش رفاه و آسایش جامعه تلاش کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه نباید مایوس بود، تصریح کرد: باید با تلاش مشکلات را حل کرد و از این امتحان الهی سر بلند بیرون آمد. وی با اشاره به پرونده هسته ای ایران گفت: ما کشوری ماجراجو نیستیم و وقتی که می گوییم سلاح هسته ای تولید نمی کنیم راست می گوییم و دنیا هم این را می داند اما دشمن در هر صورت دشمن است.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص حرام بودن سلاح هسته ای گفت: دشمن در حال زور گویی است و سعی می کند به کشور فشار وارد کند. هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در این زمان نمی شود به دشمن اعتماد کرد، خاطرنشان کرد: به خاطر صبر و تحمل و هوشیاری مردم که در انتخابات دین را ادا کردند خداوند رحتمش را می فرستد و طولی نمی کشد که شرایط به شکل مطلوب در می آید.

وی با بیان این مطلب که به دلیل ضعف مدیریت در دولت گذشته ضرر به کشور وارد شده است، خاطرنشان کرد: شاید سران و سیاست گذاران داخلی در گذشته نمی خواستند مشکلی برای کشور به وجود بیاید و حسن نیز داشته اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قانع بودن مردم رفسنجان از قدیم الایام، بیان داشت: مردم رفسنجان از قدیم الایام با کمترین کمک دولت زندگی خود را اداره می کردند و زمینهای پسته خود را در زمینهای شور به وجود آوردند و به محصولی استراتژیک دست یافتند.

572 نمایش

نظر دادن