تاریخ انتشار: پنج شنبه, 14 آذر 1392 ساعت 13:53

بررسی واگذاری پتروشیمی در شورای رقابت

عضو شورای رقابت گفت: ایراداتی در مورد نحوه واگذاری شرکت‌های پتروشیمی و مخابرات مطرح شده که این موضع نیز در دستور‌کار شورای رقابت قرار دارد که پس از بررسی، نتایج آن اعلام می‌شود.

تسنیم: عیسی امامی عضو شورای رقابت  با انتقاد از اینکه خودروسازان براساس دستورالعمل شورای رقابت در قیمت‌گذاری عمل نمی‌کنند، گفت: نحوه واگذاری شرکت‌های پتروشیمی و مخابرات، بررسی قیمت بلیت قطار و خودرو به تازگی در دستورکار این شورا قرار گرفته است.

وی افزود: بانک مرکزی جزئیات اعلام تورم بخشی 53 درصدی خودرو را به اعضای ناظر شورای رقابت اعلام نکرده که ما به دنبال بررسی مبنای اعلام این نرخ از سوی بانک مرکزی هستیم.

عضو شورای رقابت با بیان اینکه اعتراضات و شکایات مردمی درباره قیمت خودرو به اعضای شورا و نمایندگان ناظر در این شورا ارسال شده است، گفت: خودروسازان بر مبنای دستورالعمل شورای رقابت عمل نمی‌کنند که در جلسه روز چهارشنبه هفته آینده به آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

امامی در ادامه اظهار داشت: براساس وضعیت موجود، خودروسازان در تعیین قیمت محصولاتشان، براساس دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو عمل نمی‌کنند و از طرفی نیز تولیداتشان کاهش و قیمت تمام شده خودرو نیز افزایش یافته و قمیتی که در بازار به دست مصرف‌کننده می‌رسد، افسار گسیخته است.

وی با بیان اینکه ما به موضوع بررسی جزئیات تورم بخشی، خودرو تاکید جدی داریم، افزود: شورای رقابت در حال بررسی قیمت خودرو است که از وزیر صنعت، معدن و تجارت دعوت کرده‌ایم تا در یکی از جلسات شورای رقابت در آینده برای پاسخ‌‌گویی در زمینه چگونگی تعیین قیمت خودرو توسط خودروسازان، حضور یابد.

عضو شورای رقابت با اشاره به آخرین جزئیات از بررسی وضعیت شرکت‌های پتروشیمی در این شورا، خاطرنشان کرد: ایراداتی در مورد نحوه واگذاری شرکت‌های پتروشیمی و مخابرات مطرح شده که این موضع نیز در دستور‌کار شورای رقابت قرار دارد که پس از بررسی، نتایج آن اعلام می‌شود.

863 نمایش

نظر دادن