تاریخ انتشار: شنبه, 21 بهمن 1391 ساعت 07:13

روايت حسينيان از جلسه روز يكشنبه مجلس: پنج مرتبه از احمدي‌نژاد خواهش كردم

روح‌الله حسينيان، نماينده حامي دولت كه در جلسه استيضاح وزير كار هم در دفاع از شيخ‌الاسلامي و البته دفاع از سعيد مرتضوي، سنگ تمام گذاشت، در گفت‌وگو با پايگاه خبري «رجانيوز»، به بيان مسائلي درباره اتفاقات روز يكشنبه مجلس پرداخت. بخش‌هايي از سخنان حسينيان را در زير مي‌خوانيد.

در قضيه‌يي كه دو، سه روز پيش در مجلس پيش آمد، اگر اين كشور فاقد رهبري و شخصيتي مثل آيت‌الله خامنه‌اي باشد، چند روز مي‌تواند بين خودي‌ها دوام پيدا كند؟

گاهي رهبري چيزي مي‌گويند و به ذهن ما چيز ديگري مي‌آيد، ولي بعد از مدتي مي‌فهميم اصلا بركتي در اين عمل نبود، بنابراين تبعيت مهم‌ترين عاملي است كه مي‌تواند به حفظ و انسجام اين نظام بينجامد و وظيفه امروزين ما است.

مساله‌يي كه در مجلس اتفاق افتاد، نه از دولت چنين انتظاري مي‌رفت و نه از مجلس. خصوصا بعد از تذكر مقام معظم رهبري و وحدت قوا انتظار اين مي‌رفت كه مساله استيضاح مطرح نمي‌شد.

از دولت انتظار مي‌رفت با منطق و استدلال پاسخ سوال‌كنندگان را بدهد. واقعيت اين است كه دوستان ما هم خيلي تلاش كردند و به طرفين تذكر دادند. من و دوستانم از صبح كه وارد مجلس شديم، با كساني كه قرار بود موافق استيضاح صحبت كنند، تك به تك صحبت كرديم كه مواظب باشيد از چارچوب خارج نشويد و صحبت‌هايي نشود كه دشمنان شاد شوند.

رييس‌جمهور از وقتي وارد شد، چهره‌اش را عصباني ديدم و رفتم و از ايشان خواهش كردم كه بگذاريد خودمان مديريت كنيم و ان‌شاءالله مساله با خير و خوشي ختم شود. حتي پنج مرتبه از ايشان تاكيدا خواهش كردم كه صحبتي نشود كه آرامشي كه در جامعه لازم است، خداي نكرده خدشه‌دار شود.

يكي از دوستان قرار بود در حمايت از وزير كار نطق كند. دوستان به من پيشنهاد كردند و گفتند: «شما نطق كنيد، چون ممكن است آن دوست‌مان عصباني شود و حرف تندي بزنند». آن دوست ما پذيرفت و بنده مسووليت نطق را بر عهده گرفتم.

درخواستم در نطق اين بود كه در اين موقعيت سياسي و اجتماعي كه قرار گرفته‌ايم و واقعا در يك جنگ تمام‌عيار اقتصادي قرار داريم. در سوريه درگير شيوخ مرتجع عرب و قدرت‌هاي غربي هستيم. در لبنان و فلسطين در حال يك نبرد تمام‌عيار با اسراييل هستيم. يك جنگ رواني تمام‌عيار عليه جمهوري اسلامي به وجود آمده است. در اين موقعي كه دشمن منتظر تنش داخلي است، به اين نكات توجه داشته باشيم.

بعضي‌ها در مجلس از من انتقاد كردند كه خيلي التماس كردي. گفتم: «واقعا چاره‌يي نبود». خواهش كردم اين موقعيت را در نظر بگيرند و بعد راي بدهند كه ان‌شاءالله به اين تنش‌ها پايان بخشيده شود و همان‌طور كه مقام معظم رهبري انتظار داشتند، آرامش بر كشور حاكم شود.

متاسفانه تلاش ما به نتيجه نرسيد و اين تنش به وجود آمد كه باعث خوشحالي دشمنان شد.

مردم ما بايد بدانند كشتيبان اين كشتي كسي است كه چندين سال تجربه كرده است و ديده‌ايم در سخت‌ترين شرايط و حتي در توفان‌هاي سهمگين آن را هدايت كرده است. مطمئن باشند كه رهبري از اين گردنه هم عبور خواهد كرد و بدنامي‌اش البته براي مسوولان باقي خواهد ماند كه چرا در اين موقعيتي كه مردم در حال يادآوري عيد، امام، شهدا و انقلاب هستند، عيد مردم را به كام آنها تلخ كردند.

مردم نگران نباشند، گرچه حق دارند تلخكام و گله‌مند باشند، ولي نگراني به خودشان راه ندهند. اين آزمايش براي ما است تا معلوم شود مايي كه مدعي ولايت هستيم، موفق بيرون مي‌آييم و با اين آزمايش خود را به مردم نشان مي‌دهيم. خداوند مي‌خواهد درون‌مان را براي مردم بيرون بريزيم و اين هم آزمايش ديگري است كه قطعا مسوولان را براي مردم شفاف‌تر و روشن‌تر خواهد كرد.

اين آزمايش هم آزمايش ولايت بود و خيلي از درون‌ها براي مردم آشكار خواهد شد و ان‌شاءالله انقلاب شفاف‌تر، با نيروهاي معتقدتر و پايبندتر از اصول و ولايت به حركت خود ادامه خواهد داد.

9573 نمایش

نظر دادن