تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 آبان 1392 ساعت 12:25

طرح جدید تحریم نفتی ایران درسنای آمریکا

یک سناتور آمریکایی از تهیه طرح جدید تحریمی علیه ایران در سنای این کشور خبر داد و کاهش صادرات نفت ایران به ۵۰۰ هزار بشکه در روز را از اهداف این طرح اعلام کرد.

تسنیم: یک سناتور آمریکایی از تهیه طرح جدید تحریمی علیه ایران در سنای این کشور خبر داد و کاهش صادرات نفت ایران به ۵۰۰ هزار بشکه در روز را از اهداف این طرح اعلام کرد.

به گزارش رویترز، یک سناتور پرنفوذ آمریکایی گفت، تحریم های جدید آمریکا علیه ایران با هدف به نصف رساندن فروش نفت این کشور در طول یک سال در پشت درهای بسته سنا مورد بررسی قرار می گیرد.

رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا روز دوشنبه در نشست کمیته امور عمومی آمریکایی اسرائیل ( آیپک) در نیویورک گفت، بسته تحریم های جدید آماده اقدام در کمیته متبوع وی می باشد و هدف آن کاهش صادرات نفت ایران به زیر 500 هزار بشکه در روز است.

این طرح نسبت به طرح مصوب مجلس نمایندگان آمریکا در ماه جولای اندکی ملایم تر است. هدف طرح مجلس نمایندگان به صفر رساندن صادرات نفت ایران بود.

پیش بینی می شود که طرح سنا که هنوز از سوی کمیته امور بانکی ارائه نشده است، ضعیف تر از طرح مجلس نمایندگان باشد. به اعتقاد برخی تحلیلگران طرح قبلی واقع بینانه نبوده است.

منندز افزود، ایران باید برنامه هسته ای خود را متوقف کند و قبل از برداشته شدن تحریم ها موافقت خود را نشان دهد.

منندز به اعضای آیپک گفت، «اکنون زمان کاهش تحریم ها نیست.» وی تاکید کرد که به اعضای دولت اوباما گفته است که در صورت لزوم آماده همکاری با دیگر اعضای سنا برای تهیه بسته تحریمی جدید علیه ایران است.

منندز همچنین گفت، این بسته تحریمی کشورهای چین، هند، کره جنوبی، ترکیه و ژاپن که مشتریان فعلی نفت ایران هستند را ملزم می سازد تا خرید نفت خام و دیگر فرآورده های نفتی از ایران را بیش از پیش کاهش دهند.

باب مک نالی، از مشاوران سابق کاخ سفید در امور انرژی گفت، طرح مجلس نمایندگان از نظر بسیاری از نمایندگان بیش از حد تهاجمی بوده است. مک نالی افزود: «تنها چیزی که در کنگره قوی تر از عشق به اسرائیل است جلوگیری از یک رویارویی نظامی دیگر است... این نگرانی در کنگره وجود دارد که تشدید تحریم ها به مقداری زیاد باشد که منجر به یک رویارویی شود.»

طرح مورد اشاره از سوی منندز قبل از ارائه به سنا برای رای گیری، توافق با مجلس نمایندگان و امضای اوباما، می تواند در کمیته امور بانکی دستخوش تغییرات بزرگی شود.

1601 نمایش

نظر دادن