تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 آبان 1392 ساعت 09:28

حق بیمه تکمیلی بازنشستگان ۲برابر شد

کانون بازنشستگان و مستمری بگیران در پی پایان مهلت قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی با بیمه دی، با بیمه دانا قرارداد منعقد کرده و از این پس حق بیمه‌ای که بازنشستگان باید پرداخت کنند دو برابر سال قبل است.

مهر: بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی مدت دو سال است که خدمات بیمه تکمیل درمان خود را از بیمه دی دریافت می کردند که البته سال گذشته عدم پرداخت بخشی از تعهدات این بیمه مشکلات زیادی را برای بازنشستگان و خانواده های آنان در تامین هزینه های درمانی ایجاد کرده بود.

با وجود اینکه بیمه دی 10 هزار و 450 تومان بابت هر نفر حق بیمه دریافت می کرد اما در ازای آن خدمات قابل قبولی ارائه نمی کرد و مسئولان این بیمه علت این امر را پایین بودن حق بیمه عنوان می کردند و همین موضوع باعث شده بود تا بیمه دی به بسیاری از بیمارستانهای طرف قرار داد مقروض باشد و آنها نیز در مقابل به بازنشستگان خدمات درمانی تکمیلی ارائه نمی کردند.

همین مشکلات، اعتراض بازنشستگان را در پی داشت تا آنجا که کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی پس از پایان مهلت قرار داد بیمه دانا را برای ارائه خدمات تکمیلی انتخاب کرد و قرار شده در قرارداد جدید فعلا یک میلیون و 500 هزار بازنشسته تحت پوشش بیمه دانا قرار گیرند و ماهیانه 21 هزار و 700 تومان از بازنشستگان نیز از حقوق این افراد کسر شود.

نابسامانی در بیمه تکمیلی بازنشستگان

مسئولان سازمان تامین اجتماعی از همان ابتدا عنوان کردند که این سازمان مسئولیتی در قبال بیمه تکمیلی بازنشستگان ندارد و کانون مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی خود نسبت به بستن قرار داد با بیمه تکمیلی دی اقدام کرده است و وظیفه این سازمان فقط کسر حق بیمه تمکمیلی از حقوق بازنشستگان است.

یکی از دلایلی که وضعیت آشفته ای در ارائه خدمات از سوی بیمه تکمیلی دی به بازنشستگان ایجاد کرده بود رفع مسئولیت تامین اجتماعی در این خصوص بود و شاید اگر حتی نماینده این سازمان برای بستن قرارداد با بیمه حضور پیدا می کرد و یا اینکه بازنشستگان می دانستند که در صورت بروز مشکل نهادی هست که به آن مراجعه کنند چنین مشکلی پیش نمی آمد.

از سویی دیگر در حال حاضر نیز با وجود اینکه کانون بازنشستگان و مستمری بگیران کشور با بیمه دانا قرار داد جدیدی منعقد کرده همچنان مشکلات بازنشستگان ادامه دارد بطورکه گفته می شود کانون بازنشستگان تهران از قرارداد بیمه جدید راضی نیست و نمی خواهد بیمه دانا را برای دریافت خدمات بیمه تکمیلی انتخاب کند و همچنین کانون بازنشستگان استان قزوین نیز با بیمه دیگری قرارداد بسته اند.

عدم پاسخگویی کانون بازنشستگان


همچنین درحالیکه چند روزی از اتمام قرار داد بیمه تکمیلی دی می گذرد اما کانون بازنشستگان اطلاع رسانی در خصوص قرارداد جدید و نحوه ارائه خدمات و همچنین بیمارستاهای طرف قرارداد ، نحوه استفاده از خدمات بیمه ای و چگونگی بیمه شدن خانواده های بازنشستگان اطلاعاتی انجام نداده و بازنشستگان بلاتکلیف هستند.

پیش از این رئیس قبلی کانون بازنشستگان و مستمری بگیران همواره پاسخگوی رسانه ها درباره مشکلات بازنشستگان بود اما علی اصغر بیات رئیس جدید این کانون پاسخگو نیست بطوریکه پس از چند روز تماس موفق به صحبت با وی نشده ایم.

1711 نمایش

نظر دادن