تاریخ انتشار: جمعه, 22 دی 1391 ساعت 07:51

در ديدار صالحی با اخضر ابراهيمی در مصر چه گذشت؟

وزير امور خارجه کشورمان در نخستين برنامه سفر خود به مصر با اخضر ابراهيمي نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل در امور سوريه ديدار و گفتگو کرد.

 

 

 

به گزارش خبرگزاري آريا، در اين ديدار درباره آخرين تحولات سوريه و طرح هاي مطرح براي خاتمه بحران در اين کشور از جمله پيشنهادها و فعاليت هاي نماينده دبيرکل سازمان ملل در امور سوريه ، طرح بشار اسد رئيس جمهور سوريه و طرح شش ماده اي جمهوري اسلامي ايران بحث و تبادل نظر شد .

در اين ديدار که در محل اقامت  صالحي در قاهره صورت گرفت همچنين اخضر ابراهيمي گزارشي از آخرين تحولات سوريه و فعاليت هاي خود براي خاتمه بحران ارائه کرد .
 صالحي هم با اشاره به شرايط سخت و حساس سوريه و ضرورت اهتمام مستمر و فراوان براي حل مشکلات از تلاش هاي اخضر ابراهيمي قدر داني و آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي همکاري و کمک به حل اين مشکلات اعلام کرد .

وي با اشاره به مواضع روشن جمهوري اسلامي ايران در ابتداي بحران ، راه حل سوري - سوري و بدون دخالت خارجي ، توقف خشونت و شکل گيري گفتگوي ملي را تنها راه هاي برون رفت از مشکل خواند .

اخضر ابراهيمي هم با قدرداني از تلاش هاي جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه تصريح کرد: ايران کشوري مهم در منطقه است و از جايگاه و نفوذ آن مي توان براي مصلحت منطقه استفاده کرد .

وي تاکيد کرد: همه تلاش ها و طرح ها بايد در جهت مصلحت مردم و کشور سوريه باشد .

در اين ديدار، طرفين بر ضرورت و اهميت استمرار رايزني هاي في مابين تاکيد کردند.

 

 

 

1555 نمایش

نظر دادن