تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 مهر 1392 ساعت 10:06

صدور بیمه نامه ویژه برای محصول پسته

مهر: مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: در سال جدید بیمه نامه ویژه برای محصول پسته و صدور بیمه نامه های موقت به عنوان دو محصول جدید صندوق به صادرکنندگان و تولیدکنندگان عرضه می شود.

طاهر شه حامد روز سه شنبه در سفر یک روزه به استان قزوین از چند واحد صنعتی در شهر صنعتی البرز بازدید کرد.

در این سفر که مجید برزگر معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و کارگزاری صندوق ضمانت استان شرکت توسعه صادرات و صنعت کاسپین نیز حضور داشتند در خصوص ضرورت حمایت از صنعتگران برای توسعه صادرات بحث و گفتگو شد.

شه حامد اظهار داشت: صندوق ضمانت در سه حوزه به بخش تجارت خدمت ارائه می کند که بخشی از آن در گروه ضمانت نامه های اعتباری، بانکی و تولیدی، گروه بیمه نامه های اعتباری اعم از گردشی، صادراتی و خاص صادراتی است که بخشی به صورت ال سی و بخشی اوپن، خرید اسناد صادراتی، بیمه نامه ای و اعتباری قابل خریداری است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران بیان کرد: گروه سوم هم مربوط به بیمه نامه های سرمایه گذاری است که صادرکننده اگر محصول رقابتی داشته باشد بهتر است که به صورت اعتباری و نسیه بفروشد تا هم اعتماد مشتری را جلب کند و هم میزان فروش را در بازار رقابتی حفظ کرده و بالا ببرد.

این مسئول یادآور شد: صادرکننده باید به گونه ای عمل کند تا قدرت چانه زنی داشته باشد و بتواند با رقبای خارجی به خوبی در بازار رقابت کند که در این میان محدودیت هایی وجود دارد که صادرکننده را نگران می کند که برای نمونه آیا در شش ماه آینده و سررسید پرداخت ها پول خریدار خارجی پرداخت می شود و بازگشت سرمایه محقق می شود یا نه که صندوق ضمانت با اتخاذ راهکارهایی به کمک تولیدکننده ایرانی آمده است.

شه حامد تصریح کرد: رفع نگرانی صادرکنندگان مهمترین دغدغه و وظیفه صندوق ضمانت صادرات ایران است که با استفاده از طرح هایی که تعریف شده بیمه نامه هایی صادر می شود که در سر رسید خریدار خارجی، صندوق میزان خرید محصول را پرداخت می کند و جانشین صادرکننده برای دریافت مطالبات در محاکم هم می شود.

ارائه سه محصول جدید صندوق/ تامین نقدینگی صادرکنندگان

وی افزود: تامین نقدینگی صادرکنندگان هم با ارائه راهکاری از سوی صندوق جدی گرفته شده که قبل از حمل و بعد از حمل کالا پیش بینی شده به طوری که اگر صادرکننده محصول را صادر کرد و اسناد نیز ارائه شد از ابزار" خرید دین اسناد صادراتی" استفاده می کند که با مراجعه به بانک از سوی بانک عامل تنظیم اسناد انجام می شود و مبلغ کالا به صورت نقدی به صادرکننده پرداخت می شود و صندوق طرف حساب بانک یا خریدار می شود.

شه حامد یادآور شد: باید بتوانیم خدماتی ارائه کنیم که نیاز صادرکننده ها برطرف شود که در این راستا سه محصول جدید صندوق ضمانت امسال عرضه می شود که دو محصول جدید در حال طراحی است.

وی بیان کرد: "بیمه نامه خاص محصول پسته" و "صدور ضمانت نامه های ورود موقت" در دست طراحی است که با توجه به نشست اخیر با صادرکنندگان خشکبار و پاسخ به درخواست آنها این دو محصول آماده ارائه شده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اظهار داشت: در راستای توسعه صادرات محصولاتی که وابستگی وارداتی دارند طرحی آماده شده تا صادرکننده بتواند بدون واگذاری و یا پرداخت بخشی از نقدینگی که در خدمت سیستم گمرک باشد با ضمانت نامه های صندوق، کالاهای خود را ترخیص و بعد از آن که کالا را صادر کردند ضمانت نامه خود را آزاد کنند.

وی افزود: در حال رایزنی با سیستم بانکی هستیم تا برای افتتاح خطوط جدید برای کشورهای هدف صادرات اقدام شود که تاکنون 15 کشور در هفته گذشته به بانک توسعه صادرات اعلام شد که خط اعتباری در قاره های مختلف در بانک های خصوصی و دولتی افتتاح شود که موافقت نامه هایی امضاء شده است تا برای ارائه این نوع اعتبار خرید ترغیب لازم صورت گیرد.

شه حامد گفت: از صادرکنندگان درخواست می کنیم که با محصولات و خدمات صندوق بیشتر آشنا شوند و از این تسهیلات برای کاهش نگرانی و دغدغه های خود به خوبی استفاده کنند که این کار به تقویت انگیزه تولیدکنندگان و صادرکنندگان برای توسعه فعالیت های خود با کمترین ریسک کمک موثری می کند.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران از کارخانه های سپهر الکتریک، پایانه صادراتی گل و گیاه، تابلو سازی آریا در شهرک صنعتی کاسپین، کارخانه شمس آذر در استان قزوین دیدن و با مدیران این واحدها گفتگو کرد.

598 نمایش

نظر دادن