تاریخ انتشار: پنج شنبه, 10 مرداد 1392 ساعت 23:09

تشکیلات جدید اصحاب احمدی نژاد در دولت روحانی + سند

دولت احمدی نژاد در روز آخر هم نشان داد کاری به کسی ندارد و با تمام انتقادات کار خود را می کند و اکنون دفتر رئیس جمهور سابق با عنوان شیک تر «دفتر رئیس جمهور دوره نهم و دهم» هم سربرگش را زده و هم مشایی برای معاون آن حکم زده است!

به گزارش خبرنگار آینده، روز گذشته مشایی در جمع خبرنگاران گفت که در دفتر رییس جمهور سابق ادامه کار می دهد، ولی همزمان مدعی شد که از روند شکل گیری  و محل استقرارآن بی خبر است.

این اظهارات دوگانه مشایی در حالی است که اسناد موجود نشان می دهد وی از جزئیات این اقدام هم باخبر است و از جمله هفتم مردادماه جاری، برای مجتبی سروش پور، مدیر سابق تشریفات ریاست جمهوری به عنوان رییس امور پشتیبانی دفتر رییس جمهور دوره نهم و دهم حکم زده و از بقایی  درخواست کرده برای این سمت جدید ، پست سازمانی 1901 را اختصاص دهد.

نکته جالب توجه دیگر در این حکم، آن که مشایی از سربرگ جدید و اختصاصی «دفتر رییس جمهور دوره نهم و دهم» استفاده کرده است!

شاید تنها با این عنوان می توان مسوول دفتر رئیس جمهور سابق شد و به مسوولان نهاد ریاست جمهوری هم رونوشت برای اجرای دستور زد!


دفتر رییس جمهور دوره نهم و دهم طی گزارش قبلی آینده در ساختمانی معروف به لادن در حوالی میدان ونک تهران، در حال تشکیل و تجهیز است.

با این تفاسیر پیداست دولت احمدی نژاد از پاستور دست بردار نیست.گروهی از ناظران سیاسی تشکیل”دفتر رئیس جمهور سابق” را راه اندازی ستاد انتخاباتی برای دوره آینده ریاست جمهوری قلمداد می کنند.

برخی نمایندگان مجلس نیز این اقدام را غیرقانونی دانسته و وعده داده اند که واکنش و مخالفت قوه مقننه را به دنبال خواهد داشت.

البته این که روسای جمهور سابق بعد از پایان خدمت خود دفتر کوچکی داشته باشند و با حفظ شان آنها، هم پاسخگوی مراجعات بوده و هم جانشین خود را از تجربیاتشان بهره مند نمایند، امر پسندیده ای است، اما جای این سوال باقی است که چرا آقای احمدی نژاد 8 سال قبل به فکر استفاده از تجربیات روسای جمهور سابق برنیامد و حتی ساختمانی که در اختیار رئیس جمهور سابق( خارج از نهاد ریاست جمهوری) بود را از وی گرفت؟

خاتمی که مدت اندکی در ساختمان کوچکی در سعدآباد به نام ساختمان "همراهان" اقامت داشت، با فشارهای پیاپی عوامل احمدی نژاد از این ساختمان، محترمانه اخراج شد و به ساختمانی در نزدیکی میدان آرژانتین کوچ کرد!

6538 نمایش

نظر دادن