تاریخ انتشار: دوشنبه, 07 مرداد 1392 ساعت 14:23

درخواست 160 نماینده مجلس از رئیس جمهور

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، از نامه درخواست حدود 160 نفر از وکلای ملت از رئیس جمهور برای پرداخت نقدی مطالبات ایثارگران خبر داد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، از نامه درخواست حدود 160 نفر از وکلای ملت از رئیس جمهور برای پرداخت نقدی مطالبات ایثارگران خبر داد و اظهار داشت: هم‌اکنون بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال اخذ تعهد‌نامه‌ای از ایثارگران است تا مطالبات آنان را از طریق واگذاری سهام پرداخت کند که ایثارگران نسبت به این موضوع ناراضی‌اند.

وی افزود: طبق بند 12-27 قانون بودجه سال 92، دولت مکلف بوده شرکت مادر تخصصی هولوینگ خلیج فارس را به فروش برساند و درآمد آن را به خزانه واریز کند و بر اساس این درآمد، مطالبات ایثارگران به صورت نقدی پرداخت شود. اما هم‌اکنون بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس قانون بودجه سال 1391 عمل می‌کند.

حاجی با بیان اینکه دلیگانی هم اکنون حدود 160 نفر از نمایندگان این نامه را امضاء کرده‌اند، گفت: ما در این نامه می‌خواهیم از رئیس جمهور درخواست کنیم که مطالبات ایثارگران طبق بودجه 92 به صورت نقدی پرداخت شود.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

بسمه‌تعالی

جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

مستحضرید بر اساس بند 12-27قانون بودجه سال 1392 دولت مکلف به فروش نقدی و قسطی سهام فروش قطعی نرفته سهام شرکت مادرتخصصی صنایع پتروشیمی خلیج فارس و واریز وجوه به حساب و درآمد عمومی می‌باشد.

همچنین بر اساس بند 1-27 به صراحت دولت مکلف به واریز منابع ناشی از فروش سهام به حساب و درآمد عمومی می‌باشد تا بر اساس وجوه حاصله از این بند و سایر بندهای مرتبط، همه مطالبات ایثارگران را پرداخت نماید.

حسب گزارشات واصله و بر اساس مستندات دولت و بنیاد شهید به استناد بند 24-3-1 قانون بودجه سال 1391 مطالبات ایثارگران عزیز را در قالب تعهد‌نامه ‌ای به بانک دی واگذار تا از این طریق مطالبات را پرداخت نماید. از آنجا که این امر پس از ابلاغ قانون بودجه صورت می‌پذیرد، بیانگر تعارض با قانون بودجه بوده و لازم است اصلاح گردد و از اخذ تعهدنامه از ایثارگران مبنی بر پرداخت بخشی از مطالبات از طریق سهام خودداری و نسبت به پرداخت مطالبات ایثارگران مطابق مفاد قانون بودجه 1392 به صورت نقدی اقدام فرمایند.

 فارس

 

1945 نمایش

نظر دادن