تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 تیر 1392 ساعت 14:02

تعطیلی 36 گل‌فروشی در خیابان شریعتی از دولت تا تجریش!

به‌دلیل اینکه در ماه مبارک رمضان دید و بازدیدهای معمول وجود ندارد و تعداد برگزاری مراسم عروسی کاهش می‌یابد فروش گل به شدت کاهش یافته است.

عضو سابق هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی تولیدکنندگان گل و گیاه کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: بالا رفتن هزینه‌های تولید در ماه‌های گذشته باعث شده تولید این محصول به صرفه نباشد و هزینه‌های تولیدی کشاورزان را پاسخ ندهد.

سیدعلی زعیم با اشاره به اینکه هزینه‌های تولید گل و گیاه به شکل افسارگسیخته‌ای در کشور بالا رفته است، افزود: هزینه تمام‌شده تولید گل در ایران قابل رقابت با سایر کشورهای تولیدکننده این محصول در دنیا نیست. نرخ کودهای شیمیایی و دامی، سوخت، دستمزدها و وسایل جانبی گلخانه‌داری در ماه‌های گذشته بالا رفته، ولی قیمت گل در بازار تغییری نداشته و تقاضا کاهش یافته و تولید و صادرات آن را تحت تأثیر قرار داده است.

تعطیلی 36 گل‌فروشی در تهران

وی خاطرنشان کرد: آفت‌کش‌های چین، هند و عراقی موجود در بازار، کیفیت لازم را نداشته و آفت‌کش‌هایی که از سایر کشورها وارد می‌شوند، قیمت بالایی دارند و برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست که از این فرآورده‌ها استفاده کنند. به همین دلیل بعضی از تولیدکنندگان استفاده از سموم و آفت‌کش‌ها را به‌طور کلی از چرخه تولید خود حذف کرده‌اند.

این تولیدکننده قدیمی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات تولید کشور عدم حضور نیروهای متخصص در این بخش است، ادامه داد: بخش تولید گل و گیاه از عدم حضور نیروهای متخصص رنج می‌برد. زیرا دستمزدها و شرایط حاکم در این حرفه سخت بوده و نیروهای تحصیل‌کرده را جذب بازار نمی‌کند. تولیدکنندگان نیز به‌دلیل اینکه بازگشت سرمایه مورد نظر را ندارند، دستمزدها را افزایش نمی‌دهند.

زعیم در پایان تصریح کرد: بازار گل در ماه مبارک رمضان به‌دلیل کاهش بازدیدهای معمول و برگزاری مراسم عروسی به شدت کاهش یافته است و در ماه‌های گذشته 36 گل‌فروشی در خیابان شریعتی از دولت تا تجریش مغازه‌های خود را تعطیل کرده‌اند.

1742 نمایش

نظر دادن