تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 خرداد 1392 ساعت 11:52

شاهدان اصلی انفجار بوستون از بالگرد پرت شدند +عکس

دو پلیسی که در صحنه انفجارهای بوستون حضور داشتند، به طرز مشکوکی در اثر سقوط از بالگرد کشته شدند. آنها از آموزش دیده ترین ماموران امداد و نجات امریکا بودند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روز جمعه 17 می 2013 (27 اردیبهشت 92) دو تن از مأموران اف‌بی‌آی در آموزش تمرینات نخبگان در تیم امداد و نجات گروگان‌ها و ضدترور، جان خود را از دست دادند. این خبر، تازه روز دوشنبه 20 می در روزنامه "واشنگتن‌پست" منتشر شد.

ماموران حاضر در انفجار بوستون

اما این دو نفر، درست همان دو نفری بودند که در صحنه انفجارهای ماراتن بوستون (15 آوریل 2013) حضور داشتند و اکنون بعد از حدود یک ماه و نیم، به طرز مشکوکی از هلی‌کوپتر سقوط کرده و جان باخته‌اند. آن‌ها در عملیات دستگیری "تیمورلنگ تسارنایف"، برادر جوهر، مظنونین اصلی انفجارهای بوستون، شرکت داشتند؛ ‌البته از قول رسانه‌های آمریکایی!

* چرا تلاش بر این است که مرگ این دو مأمور، کاملاً اتفاقی جلوه کند؟

ماموران اف بی آی

طبق گزارش اف‌بی‌آی، این مأمورین، تصویر سمت چپ، "کریستوفر لورک" (Christopher Lorek) و تصویر سمت راست "استفن شاو" (Stephen Shaw) در 12 مایلی ساحل ویرجینیا، از ارتفاع زیادی به دریا افتاده، جان خود را از دست داده‌اند و گفته می‌شود آب و هوای نامساعد،‌ علت این حادثه بوده است.

"گلن مک‌براید" (Glenn McBride) سخنگوی پزشکی قانونی ایالت ویرجینیا گفت که تشخیص علت مرگ این دو نفر، ماه‌ها طول خواهد کشید؛ نخست باید نتیجه تحقیقات سم‌شناسی حاصل شود.‌

"دنی کالسون" (Danny Coulson)،‌ برپاکننده تیم امداد و نجات گروگان‌ها روز دوشنبه طی مصاحبه‌ای، تیم نخبگان را دارای تحصیلات حرفه‌ای دانست و گفت: «آنان می‌آموزند که در عرض چهار ساعت، در اقصی‌نقاط ایالات متحده، در سخت‌ترین شرایط عملیات را به انجام رسانند. قابلیت‌های ایشان برابر با نیروی ضدتروریستی دلتا است. این دو نفر، از بهترین مردان آموز‌ش‌دیده دنیا بودند.»

چطور ممکن است مأمورانی به این ارزشمندی، به طور همزمان از هلی‌کوپتر سقوط کنند؛ آن هم در فاصله‌ای آنچنان دور، 12 مایلی از ساحل که هیچ تصویری از آنان بدست نیاید؟!

از آن روزی که جوهر تسارنایف، این برادر کوچکتر غیرمسلح و غیرزخمی،‌ خود را به تیم اف‌بی‌آی تسلیم نمود، اما مدتی بعد در حالت نزدیک به مرگ و با عدم توانایی تکلم، محکوم به اعدام گردید، حدود یک ماه می‌گذرد. خبر تردیدبرانگیز دیگر اینکه یک هفته پیش، اعتراف کتبی جوهر بر دیواره قایقی که خود را در آن مخفی کرد، یافت شد که در آن، وی به دست داشتن در انفجارهای بوستون اذعان کرده بود.

روز چهارشنبه 22 می 2013، مأمورین اف‌بی‌آی، مردی به نام "ابراگیم توداشو" (Ibragim Todashev) را به جرم ارتباط با تیمورلنگ به قتل رساندند. طی بازجویی که از وی در منزلش به عمل آمد، وی اعتراف نمود که در سال 2011 با همکاری تیمورلنگ، در تبادل مواد مخدر شرکت کرده است. به گفته اف‌بی‌آی، درست زمانی که قرار بود "توداشو" برگه اعترافات خود را امضاء کند، به یکی از مأموران حمله کرد و آن مأمور برای دفاع از خودش مجبور شد به وی شلیک کند.

عجیب آنکه مأموران مسلح اف‌بی‌آی در مقابل یک فرد غیرمسلح، نتوانستند حتی با استفاده از حرکات رزمی، گاز فلفل، اسپری بیهوشی،... از خود دفاع کنند و مجبور شدند متهم را نه فقط زخمی، بلکه به قتل برسانند!

* این حادثه،‌ یادآور کدام واقعه مشابه در گذشته است؟

در تاریخ 1 می 2011 اوباما، ‌رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا (Navy SEALs) موفق شده "اسامه بن لادن"، رهبر القاعده و عامل اصلی حملات یازده سپتامبر را در پاکستان دستگیر و به قتل برساند. اما هیچ فیلم یا حتی عکسی از جسد بن لادن منتشر نشد و قتل بن لادن، تا همیشه به یک "راز حکومتی" تبدیل شد.

سه ماه از اعلام این خبر نگذشته بود که 30 نفر از افراد این یگان از ارتش آمریکا، در حادثه سقوط یک هلی‌کوپتر در افغانستان کشته شدند. خانواده و وابستگان کشته‌شدگان، تحقیق درباره حادثه را خواستار شده اما پاسخی دریافت نکردند.

2115 نمایش

نظر دادن