تاریخ انتشار: جمعه, 20 ارديبهشت 1392 ساعت 12:13

پاسخ پورمحمدی به اژه ای :همکار قضائی ما تحت تاثیر قرار گرفت

کاندیدای ائتلاف پنج گانه در مورد افشای مدارک 450 میلیون یورویی گفت: معاون رئیس جمهور 7- 8 ماه اصرار کرد که مدارک را نشان دهیم لذا ما مدارک قانونی را منتشر کردیم اما دوست و همکار قضائی ما تحت تاثیر قرار گرفت در حالی که انتشار این مدارک کاملاً قانونی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور  و کاندیدای ائتلاف پنج گانه در نشست دانشجویی دفتر تحکیم وحدت که امروز پنجشنبه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد گفت: معمولاً اتفاقات بزرگ برای ملت ها در شرایط سخت پیش می آید. اگر ملت در شرایط سخت جایگاه خود را خوب بفهمد و از همه ظرفیت ها خوب استفاده کند موقعیت جهش پیدا می کند. سوابق انقلابی ما هم همین را نشان می دهد. اگر زمانی دشمنان شرایط امنیتی ما را به خطر انداختند امروز کشور ما دارای ضرایب بالای امنیتی است.

وی به بمب گذاری ها در عراق، سوریه و پاکستان اشاره کرد و گفت: در سوریه یک گروه شیعه که مخالف رژیم صهیونیستی هستند سرکوب می شوند در حالی که پایگاه اصلی شیعه انقلاب ایران است چرا آنها نمی توانند اینجا را بزنند به خاطر اینکه ریسکش بالاست. هر چند ترور راه می اندازند ولی نمی توانند ادامه دهند چون امنیت در کشور ما بسیار بالاست آمریکا اگر تهدید می کند حتماً ضربه می خورد ایران ویتنام و عراق و یوگسلاوی نیست.

پورمحمدی با بیان اینکه دشمنان حیات علمی کشور را نشانه گرفته اند افزود: اصلی ترین حوزه محاصره علمی بوده است ما بیشتر از حوزه اقتصادی و امنیتی در حوزه علمی محدود شدیم. ما نمی گوییم قله علم را زدیم ولی می گوییم خیلی تفاوت داریم نسبت به گذشته. سرعت علم در ایران رکورد زده که این به ما نشان می دهد که فشار در حوزه علم جواب داده و ما توانستیم در طول 34 سال دانشجویان را از 210 هزار نفر به 4 میلیون نفر افزایش دهیم. 

کاندیدای ائتلاف 5 نفره با  اشاره به اینکه دشمنان امروز اقتصاد ما را نشانه گرفته اند افزود: اگر امروز در موضوع اقتصاد بتوانیم همه انرژی را جمع کنیم اتفاقی بزرگتر از اتفاق علمی، امنیتی و نظامی برای کشور خواهد افتاد. تفکر مبناگرایانه انقلاب اسلامی و آرمان های انقلاب اگر خوب انجام شود حرکت جهشی و موفقی خواهیم داشت.

اگر آمریکا یک امتیاز خواست و حاضر شد دو امتیاز بدهد اشکالی ندارد

وی در ادامه به شرایط رابطه با آمریکا اشاره کرد و گفت:  حتماً باید در مذاکرات هوشمندانه و دور از تشنج عمل کنیم. دنبال اسلام هراسی و ایران هراسی نباشیم. آمریکا دشمن است و ما باید با فهم دشمنی با آمریکا جلو برویم اگر جایی بشود تحریم را دور بزنیم باید این کار را بکنیم و معنی این حرف این نیست که نسبت به دشمن تئوری اصطکاک داشته باشیم و نباید دنبال جنگ باشیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه اگر آمریکا یک امتیاز خواست و حاضر شد دو امتیاز بدهد اشکالی ندارد این کار انجام بدهیم، افزود: ولی باید بفهمیم طرف ما کیست تحریم خیلی سخت است حتماً باید تحریم را بشکنیم و مدیریت کنیم. اگر بتوانیم آمریکا را از موضع تند پایین بیاوریم به نفع ماست البته با نگاه اینکه آمریکا دشمن است.

کاندیدای ائتلاف 5 نفره تفکر کشورهای غربی را مادی گرایانه دانست و گفت: تنظیم روابط جهانی در سود است. رقابت اقتصادی بی رحم ترین رقابت است. ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و یونان با مشکلات عدیده اشتغال و بیکاری مواجه هستند ولی آیا کسی به فریاد آنها رسیده است؟ پس بدانیم اگر ما با آمریکا خوش و بش کنیم به دنیای بی رحم  اقتصادی وارد شده ایم.

چون ضعف ها را نمی خواستیم لذا از دولت جدا شدیم

پورمحمدی در ادامه نشست درباره سوالی مبنی بر اینکه کدامین نقطه ضعف های دولت در شما نیست و کدامین امتیازهای دولت موجود را دارید گفت: در مورد این سوال به صورت تفصیلی جواب داده ام اما این بار به صورت نمادین می خواهم جواب بدهم و آن اینکه ما چون نکات مثبت این دولت را داشتیم دعوت به همکاری شدیم و ضعف ها را نمی خواستیم لذا از دولت جدا شدیم.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه شما سابقه اطلاعاتی دارید و در مصاحبه هایتان یک مورد افشاگری انجام داده اید آیا این روش را درست می دانید گفت: در این چند سالی که بگم بگم در مملکت راه افتاد شما کجا بودید؟ چرا آن موقع هیچ  موضعی نمی گرفتید؟ ما در آن زمان هیچ نگفتیم چون این منش را قبول نداشتیم پنهان کاری عیب است ولی بگم بگم غیرمعقول است و عیب بیشتری. ما باید فضا ایجاد کنیم تا جامعه راه صحیح اطلاع رسانی را بداند و اطلاعات باید با شفاف سازی بدون انتقام گیری و بدون حذف سیاسی در جامعه منتشر شود.

احمدی نژاد در مناظرات سیاسی کار خیلی بدی کرد

پورمحمدی با بیان اینکه احمدی نژاد در مناظرات سیاسی کار خیلی بدی کرد افزود: ولی متاسفانه در آن زمان خیلی از افراد جامعه خریدار این نوع گفتمان شدند و این روش احمدی نژاد تبدیل به نقطه قوت او شد و اخلاق در جامعه به سمتی رفت که تمایل به خریدن جنس نامرغوب طرفداران زیادی پیدا کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه من علیرغم داشتن اطلاعات زیاد در این چند سال یک کلمه سخن نگفتم افزود: چون در جامعه مزاج اجتماعی بسیار بدی را باب کردیم حرف درست من را به حرف نادرست تبدیل می کنند. این مطالبی که سازمان بازرسی منتشر کرد به خاطر این بود که بعد از 7- 8 ماه معاون رئیس جمهور می گفت اگر سازمان راست می گوید اطلاعات را منتشر کند. من گفتم جوابی نمی دهم ولی سازمان بازرسی دو سه تا مدرک در جواب معاون رئیس جمهور منتشر کرد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط دولت و همکار قضائی ما تحت تاثیر قرار گرفته و گفته فرض ما غلط است من می گویم فرض نکردم گفتم سازمان مستند بر قانون جواب داده و سازمان پایش ایستاده و تمام قد هم ایستاده است.

این کاندیدای ائتلاف 5 گانه  در پاسخ به سوال دانشجویی درباره مذاکره با آمریکا گفت: ما باید تا حد بالای خودمان تلاش کنیم تا درگیری ها و مقابله ها باعث نشود هزینه بیشتری بپردازیم اسلام نیز همین روش را می خواهد قطع رابطه اقتصادی با دنیا به ضرر ماست اما آیا تحریم را چگونه می شود شکست. زمانی می توانیم تحریم را بشکنیم که قدرتمند شویم پس حتماً باید تبدیل به قدرت اقتصادی شویم تا تحریم را کم کنیم.

پورمحمدی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر  اینکه نگاه شما نسبت به ولایت فقیه در قانون یا بر قانون است گفت: این سوال خوبی نیست چون اصل سوال شبهه ایجاد می کند امام و رهبری قانون محور هستند اگر قانون سست شود جایگاه رهبری هم تضعیف و افول پیدا می کند مردم ما مسلمان هستند و اعتقاد به مرجعیت و رهبری دارند.

وی ادامه داد: رهبری فرمودند در انتخابات 88 آقایان از قانون تمرد کرده اند قانون اساسی به جایگاه رهبری طبق موازین فقهی به صورت کامل پرداخته است. در اصل 156 قانون اساسی ولایت مطلقه فقیه ذکر شده است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب تا کنون از هیچکس مطالبه غیرقانونی نکرده اند افزود: رهبری از کدام رئیس جمهور مطالبه ای غیر از قانون کرده است؟ اختیارات رئیس جمهور آمریکا از رهبری بیشتر است آقا می گویند مردم خودتان رای دهید من خودم خیلی وقت پیش رفتم پیش رهبر انقلاب در مورد مساله ای از او سوال کردم ایشان فرمودند خودتان که می فهمید بروید پیش ضوابط قانونی.

1815 نمایش

نظر دادن