تاریخ انتشار: جمعه, 06 ارديبهشت 1392 ساعت 08:15

احمدی‌نژاد جویای آخرین وضعیت جسمی نلسون ماندلا شد

رییس جمهوری با تاکید براین که کشورها و ملت های مستقل جهان ازجمله ایران، لبنان، کومور و آفریقای جنوبی در یک جبهه قرار دارند، گفت: این کشورهای مستقل در جبهه ای واحد حضور دارند و با برخورداری از دیدگاه های مشترک برای آزادی، عدالت، صلح و احیای انسانیت انسان ها تلاش می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد عصر  پنج شنبه در مراسم دریافت استوارنامه «فادی حاج علی» سفیر جدید لبنان در ایران با عمیق و پایدار توصیف کردن روابط دو کشور اظهارداشت: تهران و بیروت دیدگاه های نزدیک و مشترکی با یکدیگر دارند.

وی با اظهار خشنودی از روابط گسترده و بسیار مستحکم ایران و لبنان افزود: دو کشور در یک جبهه و سنگر قرار دارند و به لطف خداوند پیروزی از آن ملت های ما است و باید با هم برای گسترش هر چه بیشتر روابط تلاش کنیم.

رییس جمهوری با بیان این که دیدگاه ایران درباره رژیم صهیونیستی و مسائل منطقه بر همگان آشکار است، تصریح کرد: مسائل منطقه باید با گفت و گو حل و فصل شود و توسل به زور، امنیت همه منطقه را به مخاطره خواهد انداخت.

احمدی نژاد یادآور شد: دخالت بیگانگان و دنباله های آنها نمی تواند موجب حل پایدار مسائل منطقه شود، غربی ها با ایجاد و دامن زدن به ناامنی به دنبال تجزیه کشورهای منطقه هستند، آنها برای همه منطقه نقشه دارند و راه خنثی سازی آن همکاری های بسیار نزدیک و پیوسته همه کشورها و ملت های منطقه است.

فادی حاج علی سفیر جدید لبنان در ایران نیز با بیان این که دو کشور مناسبات بسیار مستحکمی دارند، گفت: امیدوارم در دوره ماموریت خود بتوانم در حفظ، گسترش و تعمیق روابط دوجانبه مثبت و موثر عمل کرده و توافقات و همکاری های مشترک دو کشور با سرعت بیشتری به پیش برود.

وی با تاکید بر نقش و مواضع حق طلبانه جمهوری اسلامی ایران در منطقه از جمله در موضوع فلسطین، اضافه کرد: موضوع فلسطین خمیرمایه مسائل خاورمیانه است و لبنان و ایران درباره بسیاری از مسائل خاورمیانه از جمله حملات صهیونیست ها به شهروندان فلسطینی، یهودی سازی و اشغال سرزمین های فلسطینی و تلاش برای تغییر بافت جمعیتی فلسطین نگرانی و دیدگاه های مشترک دارند.

سفیر لبنان در تهران همچنین با بیان این که بحران سوریه بازتاب های منفی و مخربی بر منطقه و به ویژه لبنان داشته است، اظهارداشت: لبنان نیز همچون ایران بر ضرورت پیشگیری از درگیری ها و اصرار بر دعوت به گفت و گو و حل و فصل مسائل بر مبنای یک راه حل داخلی تاکید دارد.

 

 روابط دو کشور ایران و کومور برادرانه و پایداراست

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین امروز در دیدار «احمد عبدالله احمد مواتان» سفیر جدید کومور در تهران روابط دو کشور را برادرانه و پایدار توصیف کرد و گفت: با وجود تلاش های دو کشور برای گسترش سطح روابط، ظرفیت های زیادی برای تعمیق این روابط وجود دارد.

احمدی نژاد با یادآوری این که ایران و کومور در یک جبهه قرار دارند، اظهار داشت: ملت ایران همواره در کنار ملت کومور ایستاده و برای گسترش روابط با این کشور تلاش می کند.

احمد عبدالله احمد مواتان سفیر جدید کومور در ایران نیز در این مراسم پس از تسلیم استوارنامه خود، اظهارامیدواری کرد تا بتواند نقش موثر و مفیدی در گسترش هر چه بیشتر روابط دوجانبه داشته باشد.

 

ملت ایران برای ملت و دولت آفریقای جنوبی احترام زیادی قائل است

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین در مراسم دریافت استوارنامه «آرجی وایت هد» سفیر جدید آفریقای جنوبی در تهران گفت: ایرانیان برای ملت و دولت آفریقای جنوبی احترام زیادی قائل است.

احمدی نژاد با یادآوری این که تاریخ و ارزش های انسانی دو ملت ایران و آفریقای جنوبی را به هم پیوند داده است، اضافه کرد: هر دو کشور در یک جبهه برای آزادی، عدالت و صلح و احیای انسانیت انسان ها حضور دارند، ایران در کنار آفریقای جنوبی خواهد بود و رشد و پیشرفت این کشور را رشد و پیشرفت خود می داند.

وی تصریح کرد: محدودیت و مانعی برای گسترش روابط دو کشور وجود ندارد و مطمئن هستم با تلاش متقابل، آینده روابط ایران و آفریقای جنوبی بسیار بهتر از حال حاضر خواهد بود.

رییس جمهوری همچنین در این دیدار جویای آخرین وضعیت جسمی نلسون ماندلا رهبر استقلال آفریقای جنوبی شد.

«آرجی وایت هد» سفیر جدید آفریقای جنوبی در ایران نیز در این مراسم پس از تسلیم استوارنامه خود گفت: جاکوب زوما رییس جمهوری آفریقای جنوبی حامی جدی گسترش و تحکیم روابط با ایران است.

1046 نمایش

نظر دادن