تاریخ انتشار: یکشنبه, 01 ارديبهشت 1392 ساعت 14:30

حدادعادل: دلیلی ندارد که همه اصلاح‌طلبان ردصلاحیت شوند

عضو ائتلاف 2+1 می گوید دلیلی ندارد همه اصلاح طلبان رد صلاحیت شوند.

غلامعلی حداد عادل صبح امروز در نشست خبری بنیاد سعدی در پاسخ سوالی درباره نتیجه ائتلاف وی با علی اکبر ولایتی و محمد قالیباف گفت:‌ تا هفدهم یعنی روز ثبت نام بنا نداریم نامی را اعلام کنیم.

نماینده مردم تهران و عضو ائتلاف پیشرفت همچنین در پاسخ به این پرسش که ساز و کار انتخاب فرد نهایی بر چه اساسی است گفت: شما به ساز و کار این انتخاب کاری نداشته باشید و مهم نتیجه آن است.

اهم اظهارات عضو ائتلاف پیشرفت را به نقل از ایسنا بخوانید:
* شورای نگهبان کاری به عناوین ندارد و به اینکه نامزد به کدام اردوگاه سیاسی تعلق دارد توجه نمی‌کند و نظر آنها مستقل است.

*{در پاسخ به این سوال که «آیا به نظر شما از میان اصلاح‌طلبان کسی تایید صلاحیت می‌شود‌، با توجه به اینکه آنها در بحث فتنه شرکت داشته‌اند؟}: دلیلی ندارد که تمام اصلاح طلبان رد صلاحیت شوند؛ زیرا همه آنها در فتنه آنقدر فعال نبوده‌اند.

*{در پاسخ به این سوال که به نظر شما چند نفر می‌توانند از صافی شورای نگهبان عبور کنند؟}: من مسئول شورای نگهبان نیستم؛ شورای نگهبان به وظیفه‌اش عمل می‌کند و اگر همه واجد شرایط باشند قبول می‌شوند و اگر هم نباشند همه رد می‌شوند. من به عنوان کسی که اسمش مطرح است بهتر است به جای شورای نگهبان نظر ندهم؛ زیرا اگر برای مثال بگویم نصف این افراد پذیرفته می‌شوند این تصور به وجود می‌آید که من با نصف افراد مخالف هستم.

*ما در ائتلاف چنین شرطی را نگذاشته‌ایم؛ ائتلاف پیشرفت به معنای آن نیست که دولت آینده به صورت شرکت سهامی بین ما سه نفر اداره می‌شود؛ ما سه نفر از احزاب مختلف نیستیم و نمی‌خواهیم تقسیم غنیمت کنیم. اگر یکی از این سه نفر رئیس جمهور آینده باشد ما دو نفر دیگر به او کمک می‌کنیم؛ حتی اگر رئیس جمهوری خارج از این ائتلاف هم پذیرفته شود ما به او کمک خواهیم کرد؛ همان طور که اصلاح طلبان سرکار بودند ما کمک می‌کردیم و من در مجلس چوب لای چرخ دولت نمی‌گذاشتم.

 

1168 نمایش

نظر دادن