تاریخ انتشار: چهارشنبه, 21 تیر 1396 ساعت 09:10

استقلال پرمهره ، پرسپولیس با ثبات

استقلال و پرسپولیس امسال برای کم نیاوردن از همدیگر در بازار نقل و انتقالات فعالیتی دوچندان نسبت به سال‌های پیش داشته‌اند.
امسال سرخابی‌ها با بهترین داشته‌هایشان در لیگ هفدهم حضور می‌یابند چون هر دو تیم مربیان خود را حفظ کرده‌اند و همین ثبات نیمکت یکی از مهم‌ترین برگ‌های برنده‌شان است. استقلال و پرسپولیس نه‌تنها روی نیمکت بلکه در مستطیل سبز هم داشته‌های خود را حفظ کرده‌اند و بهترین‌ها را هم به خدمت گرفته‌اند تا امسال شاهد لیگی جذاب و متفاوت باشیم.

ستاره‌های استقلال چطور بازی می‌کنند؟
بالا رفتن سن ستاره‌های استقلال باعث شد مسئولان این باشگاه کار سختی برای تمدید قرارداد آنها نداشته باشند. در سال‌های گذشته مدیران استقلال بابت تمدید قرارداد نفراتی چون رحمتی، ابراهیمی، حیدری و شهباززاده حسابی سر کیسه را شل می‌کردند اما باز هم ممکن بود تیمی با پیشنهاد بهتر این ستاره‌ها را هوایی کند. امسال اما شرایط کاملاً متفاوت بود. نفرات نامبرده پیشنهادی بهتر از استقلال نداشتند و می‌دانستند که نمی‌توانند ریسک کنند و به تیم دیگری بروند. بنابراین استقلال توانست ستاره‌هایش را نگه دارد. استقلال در میان ستاره‌های‌سال گذشته فقط کاوه رضایی را از دست داد اما توانست جای خالی او را با حضور نفراتی مثل بیت سعید و شهباززاده پر کند. درواقع منصوریان زیاد ترکیب تیمش را نسبت به فصل گذشته تغییر نداد و به قول خودش با حفظ بازیکنان فصل گذشته فقط تیمش را تقویت کرد. مهدی رحمتی مثل‌سال گذشته نفر اول دروازه استقلال است. در غیاب او منصوریان مهره‌ای قابل اطمینان به نام حسینی دارد. خسرو حیدری در دفاع راست به میدان می‌رود اما ممکن است منصوریان برای جلوگیری از مصدومیت و خستگی خسرو از وریا غفوری در این پست استفاده کند. پژمان منتظری با بازگشت به استقلال مثل گذشته مدافع وسط استقلال است و کنار او مجید حسینی یا رابسون در صورت تمدید قرارداد قرار می‌گیرد. دفاع چپ هم در اختیار میلاد زکی پور است. روزبه چشمی که بعد از یک‌سال باز هم به ترکیب استقلال برگشته به همراه مهران نورافکن کمربند‌هافبک میانی استقلال هستند. امید ابراهیمی با بهبود مصدومیتش ممکن است یک خط جلوتر از‌ هافبک دفاعی به میدان برود. بیت سعید و شجاعیان که خریدهای خوب استقلال هستند به همراه فرشید اسماعیلی پشت مهاجم قرار می‌گیرند البته ممکن است جباری در صورتی که شرایط خوبی داشته باشد جای یکی از این بازیکنان بازی کند. تک مهاجم خط حمله استقلال هم سجاد شهباززاده است که امسال وظیفه خطیر گلزنی را
برعهده دارد.

ترکیب پرسپولیس نسبت به قبل تغییر می‌کند؟
قهرمان فصل گذشته فوتبال ایران امسال با توپ پر وارد میدان شده تا روی فرضیه تضعیف تیم‌ها بعد از قهرمانی خط بطلان بکشد. . بیرانوند که سودای لژیونر شدن داشت در این تیم ماندگار شد تا سنگربان قرمزها باشد. حسین ماهینی در همان پست‌ سال گذشته‌اش به میدان می‌رود و در غیاب او ممکن است صادق محرمی مدافع راست پرسپولیس شود. سیدجلال حسینی امسال یک بازیکن جدید به نام شجاع خلیل‌زاده را در خط دفاعی همراه خواهد داشت. البته این در صورتی است که محمد انصاری در دفاع چپ به میدان برود. پرسپولیس در کمربند میانی خود هیچ تغییری ایجاد نکرده است. کمال کامیابی‌نیا با بهبود مصدومیتش و ماندگار شدن در پرسپولیس کنار فرشاد احمدزاده و وحید امیری در خط میانی پرسپولیس قرار می‌گیرد. بازگشت احمد نوراللهی به پرسپولیس خیال برانکو را بابت مصدومیت یا محرومیت کامیابی نیا آسوده می‌کند چون پرسپولیس ‌سال گذشته در بازی‌هایی که کمال را در اختیار نداشت ضربه خورد. محسن مسلمان که ‌سال گذشته یکی از بهترین‌های پرسپولیس بود، در همان پست همیشگی خود به میدان می‌رود. مسلمان با توجه به رفاقت صمیمانه‌اش با مهدی طارمی می‌تواند بهترین تغذیه‌کننده برای آقای گل پرسپولیس باشد و او را در بهترین موقعیت‌های گلزنی قرار دهد. رؤیایی‌ترین بخش ترکیب پرسپولیس خط حمله این تیم است. مدیران پرسپولیس بعد از پایان لیگ خیلی زود دست به کار شدند و مهاجم نیجریه‌ای پیکان را خریدند. گادوین منشأ‌ سال گذشته ستاره پیکان بود و حالا در نوک خط حمله پرسپولیس به میدان می‌رود. مهدی طارمی هم بالاخره بعد از یک ماه چانه زنی با پرسپولیس بر سر دریافت رضایت نامه‌اش در این تیم ماندگار شد تا در کنار منشأ زوجی ویرانگر را تشکیل بدهند. احتمال دارد برانکو به دلیل دیر حاضر شدن طارمی در تمرینات از علی علیپور در هفته‌های ابتدایی لیگ استفاده کند. پرسپولیس هم مثل استقلال تغییر زیادی در ترکیب خود ایجاد نکرده و با حفظ ستاره‌هایش به تقویت تیم پرداخته است.

705 نمایش

نظر دادن