تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 خرداد 1396 ساعت 14:35

مطهری: مجازات تروریست‌ها حق ایران بود

نایب رئیس دوم مجلس با بیان اینکه مجازات تروریست‌ها حق جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: می‌توانستیم مشابه اقدام تروریستی در مجلس را در عربستان انجام دهیم و مردم کوچه و بازار آنجا را ترور کنیم اما ایران مقرّ فرماندهی تروریست‌ها در سوریه را هدف قرار داد.

علی مطهری نماینده مردم تهران و نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه تروریست‌های تکفیری داعش، اظهار داشت: این حق جمهوری اسلامی ایران بوده که از خودش دفاع کند و در مقابل عملیات تروریستی تهران عکس‌العمل نشان دهد و تروریست‌ها را در هر جای دنیا مجازات کند.

*از نظر حقوق بین‌الملل ایرادی به کار جمهوری اسلامی ایران وارد نیست

وی با بیان اینکه از نظر حقوق بین‌الملل ایرادی به کار جمهوری اسلامی ایران وارد نیست، افزود: کیفیت عملیات موشکی سپاه هم قابل توجه است، چرا که ما می‌توانستیم عملیات مشابهی مانند اقدام تروریستی در مجلس شورای اسلامی را در عربستان انجام دهیم و مردم کوچه و بازار آنجا را ترور کنیم، همان کاری که داعش در تهران انجام داد، ولی ایران می‌رود و مقرّ فرماندهی تروریست‌ها در سوریه را هدف قرار می‌دهد، این موضوع به نظر بنده اهمیت زیادی دارد، خصوصاً‌ که از داخل ایران و از فاصله بسیار دور هدف خودش را مورد اصابت قرار می‌دهد، اقدام سپاه یک واکنش منطقی بود و ارزش نظامی داشت در حالی که اقدام تروریست‌ها در تهران ارزش نظامی نداشت.

*عملیات موشکی سپاه علیه داعش در تصمیمات آینده آمریکا، عربستان و متحدان آنان مؤثر خواهد بود

نایب رئیس دوم مجلس تصریح کرد: روشن است که عملیات موشکی سپاه علیه تروریست‌های تکفیری داعش پیامی برای عربستان و رژیم اشغالگر قدس و صهیونیست‌ها و آمریکا و متحدان منطقه‌ای آنها خواهد داشت و در تصمیمات آینده آنان مؤثر خواهد بود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره علت سکوت آمریکا و عربستان و همچنین عُمّال منطقه‌ای آنان در برابر عملیات موشکی سپاه، توضیح داد: قطعاً آنان غافلگیر شدند و هنوز نتوانسته‌اند به تحلیل روشنی از این عملیات برسند و انتظار چنین اقدامی را نداشتند، طبعاً برای آنکه تحلیل درستی پیدا کنند، نیاز به زمان دارند.

*کارمندان و نمایندگان مجلس و نیروهای حفاظت پارلمان از عملیات موشکی سپاه خوشحال هستند

علی مطهری در پایان همچنین با اشاره به موضع کارمندان مجلس، نمایندگان مجلس و نیروهای حفاظت پارلمان درباره عملیات موشکی سپاه، گفت: آنها هم مثل بقیه مردم از این عملیات خوشحال هستند، چرا که بیشتر قربانیان حادثه تروریستی تهران مربوط به مجلس شورای اسلامی بود.

499 نمایش

نظر دادن