تاریخ انتشار: دوشنبه, 08 خرداد 1396 ساعت 14:32

بکارگیری انواع تجهیزات و المان های شهری در جوامع حال حاضر

چهره جامعه امروز دچار تحول بسیاری شده است و امروزه در هر گوشه از آن ما شاهد تغییرات شگرفی هستیم. عواملی که تغییر دهنده فرهنگ در مقدار کلان می باشند؛ از جمله این موارد می توان به المان های شهری اشاره کرد که به زبانی برای شهر بدل گردیده است و پیام های خود را به صورت مستقیم و غیر مستقیم به جامعه و شهروندان انتقال می دهد.

 

مبلمان شهری

مبلمان های شهری از مهمترین بخش های این المان ها هستند که بر خلاف رسالت گذشته برای توسعه شهر بکار می روند. امروزه این المان ها به پیام رسانی تبدیل شده اند که به صورت مستقیم به شهروندان پیامی را می رسانند و موضوعات مختلف را به صورت روزانه در اختیار آنها قرار می دهند.

یکی دیگر از پرکاربردترین المان های شهری که بر پایه فناوری نوینی هم هستند، تلویزیون های شهری هستند که در میادین و پارک ها نصب می شوند، این تلویزیون ها علاوه بر پخش آگهی های تبلیغاتی، اخبار و مطالب شهروندی را بر روی خود نمایش می دهند و به دلیل پرمخاطب بودن آن و دیده شدن توسط بسیاری از مردم، هزینه اولیه آن در مدت زمان بسیار کوتاهی به جامعه بازمی گردد.

 

تلویزیون های شهری

این تلویزیون ها بطور کلی در دو نوع وجود دارند؛ نوع اول برای فضاهای باز بوده و در برابر آب و باد و فرسایش های تدریجی از مقاومت بالایی برخوردار هستند و نور خورشید را منعکس نمی کند. اما نوع دوم آن ارزان تر بوده و برای محیط های سرپوشیده و داخل سالن های همایش از آن ها استفاده می شود. مطمئن باشید تلویزیون های شهری، ایجاد تغییراتی اساسی در جامعه را در درازمدت بنیان خواهند گذاشت.

از طرفی دیگر این تلویزیون ها این قابلیت را دارند که از دور برنامه ریزی شوند. این تلویزیون های شهری از طرف دیگر نیز کسب و کار را برای بسیاری از صاحبان مشاغل آسان کرده است، آنها می توانند با هزینه بسیار کمی به تبلیغ و معرفی کسب و کار خود بپردازند و به خاطر مخاطب بالای این رسانه بازدهی بیشتری را کسب کنند.

وسیله دیگری که می توان بدان اشاره کرد، تابلو روان است. این تابلوها در اندازه ها و مدل های تک رنگ، دورنگ، سه رنگ و چند رنگ در بازار وجود دارند و بر خلاف تابلوهای قدیمی که انعطاف پذیری کمی داشتند، این تابلوها قابلیت تغییر متن و نوشتار را نیز دارند و بدلیل روشنایی مناسب خود باعث توجه بیشتر عابران و افراد می شوند.

بعلاوه این تابلوها هزینه نصب و نگهداری بسیار کمی هم دارند و به دلیل بکارگیری لامپ های ال ای دی داخل آن از انرژی بسیار پایینی استفاده می کنند و از راندمان بالا و طول عمر نسبتا خوبی هم برخوردارند.

از دیگر ابزارهای اطلاع رسانی که از آن می توان کمک گرفت، تابلوهای VMS را می توان نام برد که در ورودی جاده های برون شهری و داخلی کاربرد زیادی دارند و در حقیقت اطلاع رسان به رانندگان درحال عبور هستند؛ با استفاده از این تابلوها می توان ترافیک مسیرها را کنترل کرد. همچنین این تابلو ها امکان ارسال پیام ها را از مسافت دور دارا می باشند و طراحی آن به گونه ای است که حواس رانندگان را پرت نمی کند.

موارد استفاده زیاد این تابلوها در شهرهای کشور ما نیز مشاهده شده است که برای نمونه می توان به یکی از این تابلوها در اتوبان قم-تهران در خارج از شهر و اتوبان آزادگان در داخل شهر تهران اشاره کرد.

 

تابلوهای VMS

با استفاده از این المان های شهری می توان ارتباط نزدیکی را با مردم جامعه داشت و از این طریق قوانین و دستورات را به آنها انتقال داد.

منبع:

http://www.zcode.ir

1487 نمایش

نظر دادن