تاریخ انتشار: دوشنبه, 01 خرداد 1396 ساعت 12:15

با چند پوشش ساختمانی جدید آشنا شوید

فضای مناسب و شیک و مدرن در کنار این که کاملا ایمن باشد نیاز به این است که با توجه به تکنولوژی و فناوری روز امکنات و تجهیزات فضای مورد نظر را با آن هماهنگ کنیم تا اگر احتمال وقوع حادثه ای وجود داشته باشد از خسارات ناشی از آن را بکاهد و موجب وقوع خسارت سنگین نشود. در این مقاله با معرفی پوشش های ساختمانی، ضامن ایمنی ساختمان ها در خدمت شما خواهیم بود.

 

کفپوش اپوکسی

 ضد حریق

یکی از موانع آتش سوزی ضد حریق می باشد. افزایش جمعیت، بالا رفتن شهرنشینی و به طبع آن رشد روز افزون حوادث از جمله آتش سوزی نیازمند به توجه هرچه بیشتر به بحث ایمنی و مقاوم سازی سازه ها دارد که این مهم، ما را بر آن داشت تا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در این مسیر گام نهاده و حافظت از ساختمان ها در برابر حریق رایکی ار کاربرد های مهم این محصول است.

در ادامه این مطلب می توان به این اشاره کرد که حذف و یا کم کردن خسارات جانی و مالی ناشی از حریق، آموزش نیروی انسانی ماهر و حرکت در جهت توسعه ی کاملا پایدار، استفاده از محصولات سازگار با محیط زیست، استفاده ی مناسب از انرژی و منابع طبیعی و نیز به حداقل رسانیدن ضایعات تولیدی، ارتقاء فرهنگ ایمنی در میان کارکنان و شهروندان، بازنگری و کنترل سندهای، آسانی دسترسی به اطلاعات فنی و نیز شفافیت هرچه بیشتر در ارائه راهکارهای مطلوب در سیاست های استفاده از این محصول می باشد.

 

ضد حریق

در هنگام خرید ضد حریق حتما به این نکته توجه داشته باشید که ضد حریق ها با توجه به مدل های مختلفی که از آنها در بازار وجود دارد، می توانند از حداقل 30 دقیقه تا حداکثر حدود 240 دقیقه در برابر حرارت آتش مقاومت کنند و مانع از رسیدن گرمای آن به اسکلت فلزی سازه شوند؛ لذا اگذ قصد دارید برای ساختمان در حال ساخت خود ضد حریق تهیه کنید، سعی کنید آن نوعی را خریداری نمایید که حداقل تا 1 ساعت توانایی مقاومت را داشته باشد.

فرض کنید حدود 50 سال پیش هم چنین ماده ای وجود داشت، شاید دیگر حادثه ای همچون پلاسکو رخ نمی داد و آن همه اتفاقات تلخ بوجود نمی آمد!

 آب بند

یکی دیگر از تجهیزات صنعتی مورد استفاده در معماری آب بند می باشد.آب بند کننده سطوح کاملا منعطوف جهت آب بندی استخرها،مخزن های آب، کف سازی سرویس بهداشتی، نما های ساختمان، کج باران، انواع رنگ های پایه آب، تولید انواع مواد آب بندی و… می باشد.

 

آب بند

همیچنین می توان به این مورد اشاره کرد که آب بند کننده سطوح محصولی است که با قدرت چسبانندگی فوق العاده، قابلیت استفاده در آب بندی و نفوذ ناپذیر کردن کلیه سطح های ساختمانی را دارا می باشد. قابلیت ترکیب در هر نوع ملات را براحتی دارا بوده و با انواع رنگ های آکرلیک نیز کاملا سازگار می باشد.

آب بندها نیز انواع مختلفی دارند که لازم است به توجه به شرایط استفاده و موقعیت مکانی از نوعی استفاده کنید که بیشترین درصئ کارآیی را برای شما به همراه داشته باشد.

اپوکسی

کفپوش کاملا مورد نیاز در مصارف ساختمانی اپوکسی می باشد. کفپوش اپوکسی در برابر عوامل فرسایشی، تخریب و بیشتر مواد شیمیایی مقاوم می باشد و به همین دلیل هم می توان از آن در انواع محیط های حساس و سخت آزمایشگاهی و کارگاهی استفاده نمود. کم حجم و سبک وزن می باشد و در جلوگیری از به وجود آمدن هر نوع گرد و غباری موثر می باشد. همچنین به حالت یکپارچه و در رنگ‌ها و طرح های گوناگون اجرایی می شوند.

 

اپوکسی

همچنینی می توان گفت که  با در نظر گرفتن ضخامت آن در افزایش مقاومت بتونی بسیار موثر است. به راحتی قابل شستشو می باشند و در کمترین زمان ممکن ۲۰ سال عمر مفید خواهند داشت و سرعت بسیار بالایی در زمان اجرا دارند. در معرض نفوذ مایعات و تمامی آلودگی ها هستند نیز اهمیتی فراوانی و استفاده از این محصول بسیار مناسب است. البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که در بعضی از محیط های صنعتی که زیاد در معرض لرزش هستند.

امیدواریم از مطالب ارائه شده در این مقاله استفاده کرده باشید. فراموش نکنید که استفاده از پوشش های ساختمانی یک توصیه نیست بلکه یک باید و ضرورت است.

منبع:

http://www.zcode.ir

2925 نمایش

نظر دادن