AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 ارديبهشت 1396 ساعت 11:31

آیت الله مکارم شیراری: طرفداران نامزدها از کارهای تحریک آمیز و اهانت به طرف مقابل بپرهیزند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با تاکید بر رعایت اخلاق از سوی طرفداران نامزدها، به آن ها توصیه کرد: در روزهای باقی مانده تا برگزاری انتخابات از کارهای تحریک آمیز، اهانت به نامزدهای مقابل و شعار دادن علیه یکدیگر بپرهیزند.

به گزارش ایرنا، وی چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم افزود: این اعمال مسئولیت شرعی و مجارات در پیشگاه خداوند دارد و باید مراقب بود.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: شواهد نشان می دهد که تنور انتخابات داغ شده و مردم به ویژه جوانان حضور جدی پای صندوق های رای خواهند داشت که جای خوشبختی است.

وی با اشاره به برنامه ریزی دشمن برای ضربه زدن به انتخابات، اضافه کرد: باید مراقب بود و یقین داشته باشید دشمن می خواهد یک آسیب به انتخابات بزند و درگیری در میان طرفداران نامزدها ایجاد کند.

وی بیان کرد: شنیده ام هنوز که خبری از نتایج انتخابات نیست، برخی پیروان نامزدها می خواهند جشن پیروزی بگیرند؛ این امر طرف مقابل را تحریک و درگیری ایجاد می کند و کار غلطی است.

این مرجع تقلید بر انتخاب اصلح تاکید و بیان کرد: به حکم وظیفه ای که داشتیم از هیچ نامزدی طرفداری نکردم و افراد نیز باید باور کنند کسی را که امروز انتخاب می کنند در اعمالش شریک هستند و روز قیامت باید جوابگو باشند.

وی ادامه داد: به خاطر لجاجت، تعصب، دفاع از دوست و آشنا از نامزدی حمایت نکنند، بلکه باید به فردای کشور نیز فکر کنند.

وی ادامه داد: این که بگویند نمی توانیم به این و آن رای بدهیم و رای سفید به صندوق بیندازند نیز اشتباه است، رای سفید سطح حضور در انتخابات را پایین می آورد، چون جزو اوراق حساب نمی شود و باطله است.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که به کسی که فکر می کنید اصلح است رای بدهید، ابراز امیدواری کرد: با نظم کامل و حضور قوی انتخابات خوبی داشته باشیم.

وی بر رفتار نامزدها و طرفدارانشان بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت: بعد از انتخابات این مساله که بگویید تقلب شده را کنار بگذارید و به کسی که منتخب است کمک کنید تا مشکلات کشور حل شود.

وی افزود: مشکلات داخلی و خارجی کشور کم نیست و باید به جای ادامه اختلافات بعد از انتخابات، به حل مشکلات کشور کمک کرد.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت برگزار می شود.

489 نمایش