تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 ارديبهشت 1396 ساعت 13:45

سفر به منهتن خاورمیانه

همین 16 سال پیش بود که دبی به جز یک بیابان برهوت و دور افتاده چیز دیگری نبود. اما اکنون برج 828 متری خلیفه (Burj Khalifa) یا همان بلندترین ساختمان جهان، پرینسِس تاور (Princess Tower) و همچنین بیش از 150 آسمان خراش برافراشته دیگر در این شهر قرار دارند. در کنار آسمان خراش ها، آپارتمان های چند میلیون دلاری، بهترین هتل های دبی و مناظر توریست پسند و پر هیاهو هم کاری کرده که این شهر مقصد شماره یک پول دارها بشود.

عده ای هستند که به شهر دبی لقب منهتن خاورمیانه را داده اند، اما خورشید درخشانی که تمامی 365 روز سال در این شهر می تابد، برتری به آن بخشیده که حتی شهر نیویورک هم با آن ابهتش به پای دبی نخواهد رسید. بارها و رستوران های رنگ و وارنگ، ورزش های آبی و دیگر مکان های دیدنی دبی باعث شده تا هم ساکنان و هم گردشگران، در شادی کامل به سر ببرند و همزمان از تماشای خط زیبای آسمان شهر و دیدنی های تازه و جدیدی که در آن ساخته می شود نهایت لذت را ببرند.

در سایت توریستگاه به راهنمای سفر دبی از جمله مراکز دیدنی، هتل ها، مراکز خرید، رستوران ها و سرگرمی ها دسترسی خواهید داشت و می توانید رزرو اینترنتی تور دبی را بهترین قیمت تجربه کنید.

در ادامه شاهد 10 تصویر تماشایی از نحوه زندگی در بزرگ ترین شهر امارات متحده عربی خواهید بود.

 

آسمان خراش های منطقه مارینا (Marina) و منطقه جمیرا لِیک تاوِرز (Jumeirah Lake Towers) دارای معماری ها و امکاناتی هستند که همتراز با سبک های موجود در شهر منهتن قیاس می شوند. 

دبی شهری همواره رو به جلو. تبدیل شدن 25 درصد از خودروها به وسایل نقلیه بدون راننده یکی از اهداف این شهر تا سال 2030 است.

اسکله ای با ظرفیت 50 میلیون متر مکعب آب که بیش از 150 ساختمان مرتفع در کنار آن رشد کرده است.

براساس گزارش آسوشیتد پرس، جمعیت خارجی های این شهر به مراتب بیشتر از مردم بومی آن است.

 

توریست ها این امکان را دارند تا در هتل برج العرب (Burj Al Arab) که درست روی آب واقع شده اقامت داشته باشند.

حتی باشگاه های بدن سازی این شهر هم دارای چشم انداز دلنوازی هستند.

این شایعه مطرح است که دبی اولین شهر خاورمیانه بوده که رستوران هایش موفق به دریافت ستاره میشِلَن (Michelin)  شده اند. البته هنوز کسی نمی داند که کدام رستوران توانسته این افتخار بزرگ را کسب کند.

به لطف طیف وسیع فرهنگ مردمانی که به سمت دبی سرازیر شده اند، حجم وسیعی از غذاهای متنوعی را می توان در این شهر پیدا کرد.

دبی شهری کودک دوست هم هست. فعالیت های تفریحی همچون آکواریوم دبی (Dubai Aquarium) و پارک تفریحی 111 متر مربعی ترامپولین که به تازگی در مال آو اِمارات (Mall of the Emirates) گشایش یافته از همین دسته موارد هستند.

وزارت گردشگری دبی گزارش داده که رشد گردشگری سالانه این شهر از 7 درصد به 9 درصد رسیده و به همین علت در نظر دارد تا در سال 2020 به رکورد 20 میلیون گردشگر در سال برسد. با در نظر گرفتن خط افق دیدنی شهر، گزینه های تفریحی بی شمار برای شب زنده داری و غذاهایی افسانه ای که در آن سرو می شوند، رسیدن به این هدف برای دبی مثل آب خوردن خواهد بود.

2000 نمایش

نظر دادن