تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 ارديبهشت 1396 ساعت 09:37

نقش پایداری‌ها در انصراف جلیلی از کاندیداتوری

محمدعلی پورمختار، نماینده مجلس دهم و فعال سیاسی اصولگرا در خبرآنلاین نوشت:

جبهه پایداری بعد از آنکه جمنا تشکیل شد به جمنا روی خوش نشان نداد حتی با مطرح بودن آقای رئیسی اعلام نکرد که به مکانیزم جمنا می پیوندد چون نظر خاص خودش را داشت اما بعد از رایزنی هایی که صورت گرفت یکی دو روز قبل از ثبت نام نامزدها مشخص شد جبهه پایداری نیز این آمادگی را دارد که به طور کلی با جمنا همراهی داشته باشد.

البته جبهه پایداری که به هر صورت از جلیلی حمایت می کرد به همین دلیل نمی شود گفت جبهه پایداری آقای جلیلی را تنها گذاشت. حالا شاید برخی از چهره های جبهه پایداری نظرشان روی فرد دیگری بود اما خود جبهه پایداری از آقای جلیلی حمایت می کرد. در مجموع معتقدم این تصمیم جبهه پایداری بود که آقای جلیلی را تشویق کرد در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام نکند. از این نظر این تصمیم آقای جلیلی می تواند متأثر از تشویق جبهه پایداری محسوب شود.

اقدام آقای جلیلی می تواند یک الگویی برای بقیه نامزدهایی باشد که از طرف جمنا معرفی شدند. آقای میرسلیم از جمنا نیست و از سوی موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد حالا معلوم نیست با مجموعه جمنا همراهی کند اما آقایان رئیسی و قالیباف قاعدتا باید در قالب جبهه مردمی نیروهای انقلاب عمل کنند. امیدواریم این اقدام آقای جلیلی کمک کند که آنها نیز وقتی تصمیم نهایی جبهه مردمی اعلام شد بپذیرند و به نفع نامزد نهایی جریان انقلاب صحنه را ترک کنند.

449 نمایش

نظر دادن