AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 30 فروردين 1396 ساعت 10:42

اتهام‌زنی ماتیس به ایران در سفر به عربستان

وزیر دفاع آمریکا که روز گذشته (سه‌شنبه) به عربستان سفر کرده است ایران را به ارسال موشک برای حوثی‌ها (جنبش انصارالله) در یمن متهم کرد.

به گزارش آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، جیمز متیس با اتهام‌زنی به ایران درباره ارسال موشک برای حوثی‌ها (جنبش انصارالله) در یمن گفت باید محدودیت‌هایی برای پرتاب موشک‌های ایرانی از یمن به سوی عربستان اعمال کنیم.

وی که در نخستین سفرش به عربستان پس از انتخاب به‌عنوان وزیر دفاع آمریکا به‌سر می‌برد بر لزوم ایجاد راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ طولانی مدت در یمن از مسیر گفت‌وگو با میانجی‌گری سازمان ملل متحد تاکید کرد.

متیس درباره ماهیت کمک‌های اضافی‌ای که آمریکا قصد دارد به ائتلاف عربی به رهبری عربستان اعطا کند چیزی نگفت ولی تصریح کرد آمریکا قصد دارد نقاط ارتباطی میان دو کشور را در این سفر تقویت کند.

انتظار می‌رود ماتیس در سفر به عربستان با تعدادی از مسئولان سعودی و در راس آن‌ها سلمان بن عبدالعزیز و محمد بن سلمان، پادشاه و جانشین ولیعهد عربستان دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر متیس به عربستان در راستای سفر منطقه‌ای وزیر دفاع آمریکا انجام می‌شود. او قرار است در این سفر به قطر و مصر نیز سفر کند و در سرزمین‌های اشغالی دیداری با مقام‌های اسرائیلی داشته باشد.

578 نمایش