AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 فروردين 1396 ساعت 11:55

عارف: کاندیداتوری جهانگیری طبیعی است

رئیس فراکسیون امید مجلس ضمن تاکید بر رعایت اخلاق و قانون در انتخابات توسط تمامی گروه‌ها و جریان‌ها گفت: افرادی از شورای عالی که در انتخابات شوراها اعلام کاندیداتوری کردند، در بسته شدن لیست هیچ نقشی نخواهند داشت.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس درپاسخ به سوال خبرنگاران درباره اخلاق انتخاباتی گفت: همه باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و این مساله مبنای انقلاب ما بوده است که امیدواریم همه گروه ها و جریان ها مبنای حرکت را قانون و اخلاق قرار دهند.

رئیس فراکسیون امید مجلس همچنین درباره واکنش و اعتراض مراجع نسبت به تعدد ثبت نام کاندیداها برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: امیدواریم با تفاهم میان شورای نگهبان، دولت و مجلس این موضوع به طور قانونمند حل شود و اینکه دولت در لایحه جامع انتخاباتی حتما این موضوع را لحاظ کند، در غیر این صورت مجلس در قالب طرح پیگیری خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره اعضای شورای عالی سیاستگذاری که برای انتخابات شوراها ثبت نام کرده‌اند و همچنین نحوه بسته شدن لیست‌ها گفت: به آنهایی که ثبت نام کرده‌اند اعلام کردیم که در بستن لیست‌ها هیچ نقشی نخواهند داشت و در جلساتی هم که در استان‌ها تصمیم گیری می‌کنیم به هیچ وجه کاندیداها شرکت نمی‌کنند. ضمن اینکه درخواست کرده‌ایم که اعضای حقوقی،‌ نماینده‌های خود را تغییر دهند و در مورد افراد حقیقی نیز بدون حضور آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در عین حال یک ضوابط روشن داریم که امیدواریم لیست قوی و جامعی را براساس شایسته سالاری ارائه کنیم.

عارف در خصوص کاندیداتوری برخی از افراد اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور افراد طبیعی است و نمی‌توان از آن جلوگیری کرد، البته کاندیدای اصلی ما روحانی است که امیدواریم با حضور فعال وی و انسجامی که داریم رای ایشان در دور دوم بیشتر از اول باشد.

عارف همچنین درباره کاندیداتوری اسحاق جهانگیری نیز اظهار کرد: حضور وی طبیعی است تا اگر به هر دلیلی لازم باشد کار را دنبال کند.

وی درباره نامه ۹ چهره اصلاح طلب به خودش گفت: دو شرط وتو کننده داریم که یکی از این دو شرط پاکدستی افراد است.

473 نمایش