تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 فروردين 1396 ساعت 11:32

مقصر اصلی افزایش قربانیان سیل در آذربایجان شرقی؛ دولت احمدی نژاد یا روحانی؟!

به گزارش ۲۴ آنلاین، بر اساس یکی از فیلم هایی که توسط صداوسیمای استانی پخش شد، مردم و خبرنگار صداوسیما اذعان داشتند که عدم تردد از دوربرگردان جایگزین پل غله زار آذرشهر در حدود ۱۰ سال پیش طراحی و اجرایی شد و مسیر  عبور از “زیر پل” برای خودروها جایگزین شد.

گفتنی است برخی رسانه های دلواپس با عدم اشاره به اینکه این طرح در دوران دولت قبل اجرایی شده است، به دولت کنونی حمله کردند.

این رسانه های با استفاده از واژه “چند سال” به جای “حداقل ۱۰ سال”، به نوعی وزارت راه و شهرسازی دولت روحانی را مجری این طرح جلوه دادند، درصورتی که در فیلمی که دیده شد، همانند خبرنگار صداوسیما، یک پیرمرد اهل آذرشهر هم اشاره کرد که این زیرگذر کاملاً غیراصولی حداقل ۱۰ سال پیش طراحی و اجرا شده است.

علت افزایش قربانیان سیل در آذربایجان شرقی

امروز ایسنا نوشت:

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: عدم تردد از دوربرگردان جایگزین پل غله زار آذرشهر زمینه ساز افزایش قربانیان سیل در این منطقه بود.

محمد صادق پورمهدی با اعلام این مطلب گفت: ۳۰۰ متر جلوتر از دوربرگردان قبلی، دوربرگردان جایگزین ‌قرار داده شده و با این حال ساکنان آن منطقه اصرار به تردد از مسیر قبلی داشته و دارند و همین موضوع نیز سبب افزایش شمار قربانیان سیل شده است.

وی افزود: رسانه ها و مردم نیز با بی‌اطلاعی و بدون آگاهی از حقایق و منابع رسمی شایع پراکنی و جوسازی نکرده و مسئولان را در راستای امدادرسانی و یافتن مفقودین یاری کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه آمار نهایی اجساد یافت شده به ۳۷ تن رسیده است، گفت: پنج تن نیز همچنان مفقود بوده و تلاش ها برای یافتن مفقودین ادامه دارد.

وی متذکر شد: برخی منابع یک نفر مفقودی در هشترود را نیز جزو مفقودین سیل اعلام می کنند و این در حالی است که این فرد یک روز پس از وقوع سیل و به عنوان رهگذر در حال عبور از سیلاب بوده که غرق شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر هشدارها بیش از این جدی گرفته می شدند، آمار جانباختگان سیل کم تر می بود و سه ساعت قبل از جاری شدن سیل، اعضای فرمانداری آذرشهر در محل پل غله زار حضور یافته و هشدار لازم را برای تردد نکردن از آن محل داده بودند.

وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی و شرکت آب و فاضلاب اجازه ی تردد از مسیل را نمی‌دهند و بی احتیاطی از جانب رانندگان بوده است.

1355 نمایش

نظر دادن