AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 فروردين 1396 ساعت 10:51

روایت صفارهرندی از اختلافات درونی جمنا

محمدحسین صفار هرندی طی سخنرانی در شهر قم از برخی «اختلافات» و «آفات» در «جمنا» سخن گفت.

زیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مجموعه آرای اصولگرایی در نظرسنجی‌های دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری نزدیک به 60 درصد بوده است، مطرح کرد: این آمار در رقابت‌ها تجزیه و کمتر نیز شد، چراکه مردم درگیری‌ها را به خوبی مشاهده می‌کردند و به دنبال راهکاری جدید برای برون‌رفت از مشکلات بودند.

وی ضمن اشاره به شکل‌گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، افزود: اینکه چهره‌های انقلابی در مجمع مشخصی جمع شوند آسان نبوده و نیست به همین علت در آن آفات و اختلافاتی مشاهده می‌شود اما این تجربه طرف مقابل را نگران کرده است، چراکه این جبهه اکنون به پنج چهره شاخص رسیده است در حالی که چهره‌های دیگر این جبهه نیز هر کدام برای خود یک رئیس جمهور هستند اما به صلاح جبهه انقلاب کناره‌گیری کردند.

صفارهرندی با تأکید بر اینکه جریان انحراف از بدنه جریان اصولگرایی مجزا و به حاشیه طرف مقابل تبدیل شده است، اظهار کرد: انگیزه‌های قدرت‌طلبانه سبب شد که برخی از معیارها را زیر پا گذارند به همین علت هواداران آنها نیز گفته‌اند که فکر نمی‌کردیم به این شیوه عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: جریان انحرافی با توجه به اینکه نمی‌تواند به نتیجه برسد می‌خواهد که جریان موافق با ارزش‌ها به نتیجه نرسد به همین علت به صورت غیرمستقیم از طرف مقابل حمایت می‌کند؛ برخی از آنها به صراحت گفته‌اند که در صورت تأیید نشدن، حضور روحانی در سمت ریاست جمهوری قطعی خواهد بود به همین علت رأی سازمان‌یافته آنها به سبد نیروهای انقلابی ریخته نمی‌شود.

صفارهرندی با طرح این سؤال که آیا فضای انتخابات به سمت امنیتی یا ضدامنیتی شدن پیش می‌رود، گفت: ورود مجدد به عرصه انتخابات با دیدگاه سال 88 خسارتی جبران‌ناپذیر به دنبال دارد به همین علت دشمنان داخلی و خارجی فضا را آزموده و بعید است که بخواهند به توطئه‌ای دست بزنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تمرکز دشمنان خارجی به دنبال رسیدن به گزینه مورد نظر خود در فضایی آرام است، عنوان کرد: برای اینکه موضع گزینه مورد نظر آنها ضعیف نشود تحریم جدیدی را اعلام نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد خود را در معرض شورای نگهبان قرار نمی‌دهد و باید خود را از این مخمصه نجات دهد چراکه گزینه رد صلاحیت برای این فرد به معنای پایان کار اوست اما اگر به این مرحله نرسد در آینده فرصت تغییر و بازگشت وجود خواهد داشت.

صفارهرندی با بیان اینکه احتمال تعارض میان نامزدهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بسیار کم است، اضافه کرد: توسل جستن به بهانه‌های نادرست به صورت مستمر توسط چهره‌های سیاسی مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رئیسی در حال معرفی شدن به افکار عمومی است، گفت: از آقای رئیسی استقبال خوبی شده و رأی چهره‌های برجسته انقلابی پشتوانه این فرد خواهد بود.

وی با بیان اینکه بنده تعصب خاصی نسبت به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ندارم، تصریح کرد: تاکنون این جبهه تجربه‌ای موفق بوده و چهره‌های انقلابی خوشحال هستند که می‌توانند در یک جبهه مشخص حرکت منسجمی را دنبال کنند.

منبع: انتخاب

712 نمایش