تاریخ انتشار: سه شنبه, 08 فروردين 1396 ساعت 12:13

رحیمی: خوشحالم به هندبال برگشتم/ در حق همسرم بد کردم!

رئیس فدراسیون هندبال که دو روز مانده به سال نو کلید این مجموعه را دریافت کرد، گفت: در آخرین روز سال به هندبال آمدم و امیدوارم بتوانم کار مثبتی انجام دهم.

علیرضا رحیمی متولد سال ۱۳۳۰ و تحصیلکرده رشته تربیت بدنی از مدرسه عالی ورزش تهران است. وی از سال ۱۳۶۱ به طور رسمی وارد عرصه مدیریت ورزش کشور شد و به عنوان مدیر تربیت بدنی استان اصفهان ۱۲ سال سکان دار ورزش این استان بود.

ریاست فدراسیون هندبال به مدت ۱۴ سال، مدیرعامل باشگا های پرسپولیس و راه آهن ، مسئول ورزش شهرداری تهران از مسئولیت های ورزشی داخل کشورش می باشد.  عضویت در هیات رئیسه هندبال آسیا، رئیس کمیته ساحلی آسیا، عضو کمیته قضایی فدراسیون جهانی هندبال و ... دیگر از موفقیت های بین المللی وی می باشد. 

علیرضا رحیمی در تاریخ ۱۷ اسفندماه سال ۱۳۹۵ با کسب ۳۴ رای از آرای ماخوذه پس از هفت سال دوری از فدراسیون هندبال بار دیگر مسئولیت این فدراسیون را از سوی خانواده این رشته برعهده گرفت. 

گفتگوی نوروزی خبرگزاری مهر را با علیرضا رحیمی رئیس فدراسیون هندبال می خوانید. 

* آقای رحیمی با تبریک فرا رسیدن سال نو. درست در اواخر سال و پس از هفت سال به این فدراسیون  بازگشتید . پیش بینی می کردید که باز هم به این مجموعه بازگردید؟ 

- من درست یک روز مانده به آخر سال ۹۵ حکم خود را دریافت کرده و به فدراسیون آمدم. وقتی که کاندید شدم پیش بینی می کردم برگردم. من آمده ام تا کار انجام دهم و کار مثبتی در این فدراسیون انجام دهم. 

* برنامه شما در سال جدید چیست؟ 

- مهمترین موضوعی که دنبال خواهم کرد تقویم ورزشی فدراسیون است. من دنبال برنامه کلیشه ای و حرفهای کلیشه ای نیستم. اینکه بخواهم قول مدال و مقام در آسیا را بدهم این کار را نخواهم کرد. من طبق تقویمی که از قبل در فدراسیون به تصویب رسیده و برنامه ریزی های مدون همان را اجرا و ارائه خواهم کرد. به نظرم اینکه بتوانم تقویم فدراسیون را براساس برنامه ریزی اردوها، تشکیل تیم های ملی، برگزاری مسابقات و لیگ، برنامه های آموزش و حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را به خوبی و با قدرت دنبال کنم کار بزرگی در سال جدید صورت خواهد گرفت. 

* آیا برنامه ای برای تیم های ملی دارید و اینکه تدبیری برای بازگرداندن لژیونرها به ایران هم دارید یا خیر ؟

- در تقویم ما برنامه های مختلف حضور در مسابقات قهرمانی آسیا نیز هست. مهم این است که این برنامه ها منظم و مرتب صورت بگیرد و از آن سو هیات ها نیز در جریان برنامه ریزی های فدراسیون قرار بگیرند . مطمئنا لژیونرها نیز در زمانی که اردوهای تیم ملی برقرار شده و مسابقات نیز باشد حضور خواهند داشت و آنها را بر می گردند. 

* کاری نیز در ابتدای سال شروع کردید؟

- کاری هنوز در مجموعه شروع نشده است چرا که تنها یک روز مانده به آخر سال وارد مجموعه شدم در آخرین روز سال هم تنها امور به احوال پرسی و دیدار مجدد با همکاران و مسئولین مربوطه در هندبال دنبال شد. همان طور که گفتم مهمترین هدفم اجرای تقویم مصوب و تدوین شده فدراسیون است که در سال گذشته صورت گرفته . سریعا این مسئله را براساس تقویم و مسابقات پیش رو پیگیری و بررسی کرده و به اجرا در خواهیم آورد. 

* تلخ ترین و شیرین ترین خاطره آقای رحیمی از سال ۹۵ چیست؟

- تلخ ترین را به خاطر نمی آورم. به نظرم هر روز خوب بوده است. اما از اینکه به عنوان رئیس فدراسیون هندبال انتخاب شدم خیلی خوشحال شدم . البته این مسئله کار سختی را پیش روی من گذاشته است. اینکه به نوعی من باید در قبال رایی که اعضای مجمع به من داده اند مسئولیت ام را به خوبی انجام دهم . به هر حال مجمع فدراسیون هندبال من را شرمنده خود کرد. 

* آرزوی شما برای هندبال و مردم ایران در سال جدید چیست؟ 

- تنها آرزوی من برای کل ملت دنیا و مردم ایران سلامتی در ابتدا و بعد از آن موفقیت است. 

* شما یک نوه کوچک پسر دارید آیا می خواهید نوه شما هم وارد هندبال شود؟ 

- نوه من فوتبالیست هست و در باشگاه سپاهان کاپیتان رده سنی خود است. اما پدرش شهداد مرتجی از هندبالیست های ایران و از مربیان فعلی این رشته است. مرتجی در فصل قبل لیگ برتر همراه منیزیوم فردوس قهرمان لیگ برتر شد. دخترم هم فوق لیسانس تربیت بدنی است و قهرمان شنا است.

همسرم قهرمان نیست اما ورزش میکند البته گفتن اینکه وی قهرمان نیست مطمئنا دچار دردسرم می کند و حتما از این بابت از دست من ناراحت خواهد شد. اما به واقعیت ایشان قهرمان همسرداری و خانه داری هستند. من ۳۰ سال است کار اجرایی میکنم زمانی که مدیر کل تربیت بدنی اصفهان بودم ۶ صبح می رفتم و ۱۲ شب به منزل می آمدم. در فدراسیون هم به نوعی کار همین بود. زمانی هم که در باشگاه پرسپولیس و راه آهن بودم که کلا کار جنگ اعصاب بود. با این شرایط در تمام این سالها همسرم در کنار من بود. من در حق همسرم بد کرده ام چرا که در بسیاری از زمان ها نتوانستم در زندگی در کنار او باشم. زندگی با یک مدیر اجرایی بسیار سخت است و این را خودش هم می داند. البته در زمانی که تیم های ملی مقام می آوردند همان طور که افتخارش برای همه مردم است افتخارش برای همسرم هم هست. 

* آقای رحیمی چه قولی در سال جدید می دهند؟

- من قول خاصی برای انجامش ندارم. هدفم و قولهایم اجرای برنامه های هندبال است که به انجام برسانم. 

* شما خاطره ای از نوروز و روزهای کودکی تان دارید؟ 

- خاطره خاصی ندارم . راستش من پدرم در کودکی فوت کرد و اصلا پدرم را ندیدم. در کودکی مانند تمام بچه ها وقتی عیدی می دادند خوشحال می شدم به هر حال عید است و عید برای بچه ها شاد است. 

1126 نمایش

نظر دادن