تاریخ انتشار: چهارشنبه, 25 اسفند 1395 ساعت 09:28

خداحافظی جبهه پایداری با جلیلی

«امروز جلیلی از پایداری‌ها هم عبور کرده و تنها به‌ فکر رسیدن به پاستور است؛ رویایی که به‌ نظر می‌رسد تعبیرش از سال۹۲ هم دشوارتر باشد. یکی از دلایل این که جلیلی در سال۹۶ بخت کمتری دارد، این است که حتی جبهه‌ پایداری نیز از او حمایت نکرده‌ است. برخی چهره‌های با نفوذ پایداری نه‌ تنها از او حمایت نمی‌‌کنند، بلکه به رفتارهای او انتقاداتی را نیز وارد می‌کنند.»

به گزارش آخرین نیوز، روزنامه آرمان نوشت: «سعید جلیلی برای حضور در انتخابات دعوت شد اما نه از سوی اصولگرایان بلکه از سوی ۱۴۲نفر از مردم ایلام! گروهی از مردم ایلام طی اقدامی جالب بیانیه‌ای منتشر کردند که در آن از جلیلی به‌ عنوان «اصلح» نام برده شده و از او خواسته‌اند که برای تجلی بارقه امید و خرمی بهار در زندگی ایرانیان پا به عرصه انتخابات بگذارد. این گروه که به‌ امضای چهره‌هایی ناآشنا رسیده، بسیار زودتر از جبهه نیروهای مردمی انقلاب، به گزینه اصلح اصولگرایی دست یافته‌اند. برخی امضاکنندگان این بیانیه، تحت عناوین جالبی همچون پیشکسوت و معتمد آن را امضا کرده‌اند. جلیلی که یک‌ بار در انتخابات سال۹۲  به‌رغم پیش‌بینی‌ای که کرده بود، شکست سنگینی از روحانی خورد، بار دیگر قصد دارد در انتخابات نامزد شود. او در سال۹۲ حتی در رتبه‌ دوم انتخابات هم نایستاد و پس از قالیباف و با حدود ۴ میلیون رای سوم شد. شکست از قالیباف نشان می‌دهد که او در میان اصولگرایان هم جایگاه خوبی ندارد و مشخص نیست به چه دلیل قصد دارد تا در انتخابات سال۹۶ هم حضور یابد.

از جلیلی اصرار، از اصولگرایان انکار!

اصرار جلیلی برای حضور در انتخابات حتی بر اصولگرایانی مانند باهنر نیز پوشیده است؛ چرا که محمدرضا باهنر بارها به جلیلی به‌ صورت مستقیم و غیر مستقیم گفته با «جمنا» ائتلاف کند و به‌ عنوان نامزد وارد انتخابات نشود اما رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای دولت احمدی‌نژاد توجهی به تذکرهای چهره‌های بانفوذ اصولگرا نداشته و کماکان قصد دارد برای انتخابات سال۹۶ نام‌نویسی کند. سعید جلیلی در سال۹۲ مورد حمایت اکثریت اصولگرایان هم قرار نگرفت و تنها مورد حمایت جبهه پایداری قرار گرفت. او نامزد اصلی جبهه پایداری نبود و به این دلیل که باقری لنکرانی، رد صلاحیت شده بود، جبهه پایداری مجبور به پذیرش جلیلی به‌ عنوان نامزد انتخاباتی شد اما امروز جلیلی از پایداری‌ها هم عبور کرده و تنها به‌ فکر رسیدن به پاستور است؛ رویایی که به‌ نظر می‌رسد تعبیرش از سال۹۲ هم دشوارتر باشد. یکی از دلایل این که جلیلی در سال۹۶ بخت کمتری دارد، این است که حتی جبهه‌ پایداری نیز از او حمایت نکرده‌ است. برخی چهره‌های با نفوذ پایداری نه‌ تنها از او حمایت نمی‌‌کنند، بلکه به رفتارهای او انتقاداتی را نیز وارد می‌کنند.

یکی از این افراد موسوی‌ لارگانی است که در آخرین اظهارات خود طعنه‌ها و کنایه‌هایی را به جلیلی زده است. او در حالی به جلیلی انتقاد کرده که از او در انتخابات۹۲ حمایت می‌کرد. این نشان می‌دهد جلیلی حتی جبهه‌ پایداری را از خود رانده و قصد دارد بدون چتر حمایتی آنها پا به عرصه انتخابات بگذارد.

سیدناصر موسوی‌ لارگانی، عضو فعال جبهه‌ پایداری در مجلس‌دهم، در رابطه با جدایی چهره‌های اصولگرا از جمنا تصریح کرد: به‌ نظر بنده برخی از این جدایی‌ها یا منفک‌شدن گروه‌ها از نیروهای ولایی و جبهه اصولگرایان حساب‌ شده است؛ چرا که عده‌ای سعی می‌کنند بین گروه‌های اصولگرا اختلاف ایجادکنند تا بتوانند به نتیجه مورد نظرشان برسند و اگر ما به‌ جای یک گروه منسجم به چند گروه تقسیم شویم، با این که هر کدام از کاندیداها تعدادی رای برای خود دارند اما این روند به‌ طور قطع به شکست اصولگرایان منتهی خواهد شد.

وی یادآور شد: افرادی همچون آقای جلیلی و آقای احمدی‌نژاد نباید فراموش کنند که اگر امروز جایگاهی دارند، به‌ واسطه حمایت اصولگرایان از آنها ایجاد شده است. بنابراین نباید نردبانی را که روزی از طریق آن بال ارفتند، روی زمین پرتاب کنند؛ چرا که این اقدام نه به‌ صلاح خودشان و نه به‌ صلاح اصولگرایان کشور است.

این عضو فراکسیون ولایت تاکید کرد: اصولگرایان اگر دلسوز نظام و ولی‌امر مسلمین، مقام معظم رهبری هستند و می‌خواهند ایشان بیشتر از این آزار نبینند، باید اتحاد و انسجام را حفظ‌ کنند و روی یک یا دو نفر که هم توانمندی اداره کشور را دارد و هم برنامه داشته باشد، به اجماع برسند که بعد از روی‌ کار آمدن با عملکردش اصولگرایی را زیر سوال نبرد.

وی خاطرنشان کرد: به‌ نظر بنده اگر قرار باشد در آستانه برگزاری انتخابات جامعتین به یک‌ طرف بروند، آقای جلیلی به یک طرف و جبهه مردمی انقلاب هم به یک طرف برود، نتیجه‌ای جز شکست برای اصولگرایان به‌ همراه نخواهد داشت.»

684 نمایش

نظر دادن