تاریخ انتشار: چهارشنبه, 11 اسفند 1395 ساعت 10:29

حذف نام عراق از نسخه جدید فرمان مهاجرتی ترامپ

برخی از رسانه های آمریکایی از حذف نام عراق از نسخه بازنگری شده فرمان مهاجرتی ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع ۷ کشور مسلمان به خاک آمریکا خبر دادند.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از مهر، یکی از منابع وابسته به کاخ سفید به خبرگزاری «پولیتیکو» گفته است که در نسخه جدید فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، دیگر نامی از عراق به عنوان یکی از ۷ کشور مسلمانی که ورود اتباعشان به خاک ایالات متحده ممنوع شده است، دیده نمی شود.

گفتنی است که «آسوشیتدپرس» نیز در تائید این خبر از عدم تغییر حکم ترامپ در خصوص ۶ کشور دیگر (ایران، سوریه، لیبی، سودان، سومالی و یمن) خبر داد.

دلیل حذف نام عراق از لیست اعلامی ترامپ، اعمال فشار وزارت امور خارجه آمریکا و پنتاگون بر کاخ سفید عنوان می شود چرا که به گفته آنها معقول نیست اتباع کشوری که میزبان نیروهای آمریکایی است و در مبارزه با داعش به نیروهای ائتلاف کمک می کند، از ورود به خاک آمریکا منع شوند.

علاوه بر این، پولیتیکو به نقل از منبع وابسته به کاخ سفید نوشت: نسخه بازنگری شده فرمان ترامپ همچنان ممنوعیت ۱۲۰ روزه ای که برای پذیرش پناهجویان لحاظ شده بود، حفظ کرده اما تبعیضی که برای پناهجویان سوری در نظر گرفته بود، لغو کرده است. گفتنی است که در نسخه قدیمی فرمان ترامپ، پناهجویان سوری تا مدتی نامعلوم از ورود به خاک آمریکا منع شده بودند.

همچنین، در نسخه جدید، دیگر منعی برای ورود اتباع کشورهای نامبرده که داری روادید و کارت سبز هستند، وجود ندارد.

گفته می شود که نسخه جدید فرمان ترامپ تقریبا تکمیل شده است حال آنکه احتمال ایجاد تغییرات جدید در آن رد نمی شود.

2396 نمایش

نظر دادن