تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 اسفند 1395 ساعت 11:52

فاطمه هاشمی: پدر در سال 84 گفت اگر از انتخابات انصراف دهم به انقلاب ظلم کرده‌ام

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره انتخابات سال 84 گفت: در دور دوم انتخابات افرادی به پدر مراجعه می‌کردند که به دلیل هجمه‌ها و ناملایمات از انتخابات انصراف دهد، اما او قاطعانه جواب می‌داد که اگر انصراف دهم به انقلاب ظلم کرده‌ام و وظیفه من این است تا نگذارم ضرری به انقلاب وارد شود.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از آنا، در نشست «دوران پساهاشمی» که به همت سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام(ره) شب گذشته ـ سه‌شنبه 3 بهمن ـ برگزار شد، فاطمه هاشمی، دختر مرحوم آیت‌الله هاشمی سخنرانی کرد.

وی صحبت‌های خود را با حدیثی از نهج البلاغه که هیچ سرمایه‌ای بالاتر از عقلانیت برای آدمی وجود ندارد و هیچ چیزی بدتر از خودبینی و خودرأیی نیست، آغاز کرد و ادامه داد: آیت‌الله هاشمی نیز همیشه تأکید داشت که آفت بزرگ آدمی خودبینی و خودرأیی است و او را به ورطه نابودی می‌کشاند و اگر پست و مقام مهمی نیز داشته باشد می‌تواند با دست خود کشور را نابود کند.

فاطمه هاشمی امید به آینده و صبر را از ویژگی‌های پدر برشمرد و گفت: پدرم در همه اوقات برای دیگران سنگ صبور بودند ولی خود هیچ سنگ صبوری نداشتند و هیچ‌وقت از کم‌لطفی‌ها و آزار و اذیت‌ها شکایتی به زبان نیاوردند.

دختر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حالی که اشک از چشمان او سرازیر شده بود، ادامه داد: پدرم هیچ‌وقت ناامید نشد و همواره به ما تأکید می‌کرد اگر خداوند در همه زندگی انسان حضور داشته باشد و به او توکل شود، هیچ‌وقت ناامیدی به سراغ انسان نمی‌آید.

علت اصلی شکنجه پدرم کتاب مساله فلسطین بود

وی در ادامه به صحبت‌های حجت الاسلام سید هادی خامنه‌ای درباره تألیف کتاب مساله فلسطین اشاره کرد و گفت: پدرم هیچ‌گاه از شکنجه‌های خود در زمان طاغوت برای خانواده صحبت نمی‌کرد اما بعد از پخش سریال معمای شاه ما از او خواستیم که خاطره‌ای در این باره برای ما تعریف کند. او نقل کرد که هنگام بازجویی و شکنجه بیشترین اتهامی که متوجه او بوده است تألیف این کتاب و نوشتن مقدمه‌ای بر این کتاب بوده و به همین دلیل ساعت‌ها زیر شکنجه ساواک قرار گرفته است؛ به طوری که از شدت درد و ضعف نماز خود را به صورت خوابیده ادا کرده است.

فاطمه هاشمی به انتخابات سال 84 نیز اشاره کرد و گفت: بعد از آنکه انتخابات به دور دوم کشیده شد، افرادی به پدر مراجعه می کردند که به دلیل هجمه‌ها و ناملایمات از انتخابات انصراف دهید اما او قاطعانه جواب می‌داد که اگر انصراف دهم به انقلاب ظلم کرده‌ام و وظیفه من این است تا نگذارم ضرری به انقلاب وارد شود.

او ادامه داد: پدرم معتقد بود که باید الگویی از انقلاب اسلامی مبتنی بر اسلام و رأی مردم به جهان ارائه بدهیم. او معتقد بود وظیفه روحانیت این نیست که مردم را به زور وارد بهشت کنند بلکه آنها باید زمینه‌ای را در جامعه فراهم کنند که مردم به خطا و ناصواب کشیده نشوند.

827 نمایش

نظر دادن