تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 اسفند 1395 ساعت 11:09

آغاز ششمین کنفرانس فلسطین با حضور رهبر انقلاب

ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، روسای سه قوه و شخصیت های برجسته جهان اسلام در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی گشایش یافت.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از ایرنا، در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین که صبح امروز - سه شنبه - با شعار «همه باهم در حمایت از فلسطین» آغاز به کار کرد، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه شرکت دارند.

در این کنفرانس همچنین دیگر مقامات ارشد کشوری و لشگری از جمله آیت الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان، سردار سرلشگر محمدباقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان سپاه پاسداران و ارتش، وزیران از جمله اطلاعات، کشور، امور خارجه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

نواب رییس و روسای کمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی، جمعی از نمایندگان پارلمان ها و هیات های پارلمانی کشورهای مختلف به همراه اعضای گروه های جهادی فلسطینی و جنبش مقاومت فلسطین در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین شرکت دارند.

به گفته کاظم جلالی سخنگوی این کنفرانس بین المللی بیش از 80 هیات و 700 میهمان خارجی در این کنفرانس شرکت دارند، روز پنج شنبه نیز نشستی با سازمان های مردم نهاد و نهادهای غیردولتی حامی مقاومت فلسطین در محل اجلاس سران برگزار می شود.

این کنفرانس از چهار کمیته شامل پارلمانی ها، جوانان، سازمان های مردم نهاد، نهضت ها و گروه های مقاومت تشکیل شده است و کمیته مستقل تنظیم بیانیه نهایی نیز ایجاد خواهد شد که بیانیه را با نظر روسای هیات های شرکت کننده از کشورهای مختلف تنظیم خواهند کرد.

ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین تا عصر چهارشنبه با سخنرانی رییس جمهوری ادامه دارد و با سخنرانی رییس جمهوری و انتشار بیانیه ای پایان می یابد.

روز پنج شنبه نشست دیگری با حضور سازمان های مردم نهاد حامی فلسطین از کشور های مختلف جهان و همتایان ایرانی با دستور کار حمایت از ملت فلسطین برگزار می شود.

اجرای سمفونی مقاومت و قدردانی از برخی چهره های شاخص مقاومت اسلامی از برنامه های ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین است. 
پنج اجلاس قبلی در سال‌های 70،‌80، 85، 87 و 90 و پس از تصویب قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در 19 اردیبهشت سال 69در تهران برگزار شده و امسال ششمین کنفرانس است که برگزار می شود.

پنجمین اجلاس حمایت از انتفاضه مردم فلسطین در مهرماه سال 90 با شعار فلسطین، وطن فلسطینیان برگزار شد.

580 نمایش

نظر دادن