AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: جمعه, 29 بهمن 1395 ساعت 17:51

اخطاریه هواشناسی کشور در پی تشدید بارش‌ها

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای نسبت به آبگرفتگی معابر و طغیانی بودن رودخانه‌ها و ریزش بهمن در پی تشدید بارش‌ها هشدار داد.

به گزارش ایسنا، در اخطاریه شماره 81 سازمان هواشناسی آمده است: با توجه به پیش‌بینی تشدید بارش، وضع هوای مناطق مختلف کشور برای فردا شنبه عبارت است از: بارش باران با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر، طغیانی بودن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در جنوب کرمان، نیمه شرقی خراسان رضوی و برخی نقاط سیستان و بلوچستان.

همچنین برف و کولاک و یخبندان موجب اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی خواهد شد که در گذرگاه‌های البرز با کولاک و خطر ریزش بهمن نیز همراه خواهد بود و بهتر است امروز و فردا را از تردد در این گذرگاه‌ها خودداری شود.

همچنین با پیش‌بینی شرایط جوی فوق توصیه می‌شود جهت جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم پیش‌بینی شود.

سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرد: آسمان تهران روز شنبه ابری همراه با وزش باد و گاهی بارش برف، اواسط روز کاهش ابر با کمینه دمای منفی 3 و بیشینه پنج درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران روز یکشنبه صاف تا کمی ابری با کمینه و بیشینه منفی 2 و 7 درجه پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از امروز تا روز شنبه با نفوذ زبانه پرفشار و هوای سرد در نیمه شمالی و نوار غربی کشور دمای هوا کاهش می‌یابد که روز شنبه افت دما در شمال شرق کشور محسوس می‌باشد. روز یکشنبه در قالب مناطق کشور جوی نسبتاً پایدار پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا نیز به طور نسبی افزایش می‌یابد.

در دو روز آینده دریای خزر و طی سه روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

741 نمایش