تاریخ انتشار: پنج شنبه, 28 بهمن 1395 ساعت 09:03

رویترز: "جانشین مایکل فلین" پیش از انقلاب در ایران زندگی کرده!

به نوشته رویترز، گزینه ترامپ برای سمت مشاور امنیت ملی که احتمالاً جانشین مایکل فلین می‌شود، در ایران زندگی کرده است.

به گزارش آخرین نیوز، رویترز در مطلبی نوشت: «رابرت اس هاروارد»، دریاسالار بازنشسته و جانشین پیشین فرمانده قرارگاه مرکزی ارتش آمریکا در نوجوانی و در اوایل دهه 70 قرن گذشته فوتبال و بسکتبال بازی می‌کرد، در میان همکلاسی‌هایش محبوب بود و، مانند بسیاری از دبیرستانی‌ها در آمریکا، به حضور در میهمانی‌ها علاقه داشت.

اما هاروارد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پی استعفای مایکل فلین سمت مشاور امنیت ملی را به وی پیشنهاد داده است، سال‌های نوجوانی خود را در زادگاهش «رود آیلند» سپری نکرد؛ بلکه در آن سالها در ایرانِ پیش از انقلاب زندگی می‌کرد. پدر وی که یک کاپیتان نیروی دریایی بود، به ارتش ایران مشاوره می‌داد.

او در سالهای نوجوانی در محله‌ای ایرانی زندگی می‌کرد، به همراه ایرانی-‌آمریکایی‌ها به مدرسه می‌رفت و در مسابقات ورزشی با تیم‌های ایرانی رقابت می‌کرد. این تجارب وی را به گونه‌ای عجیب با فرهنگ و مردم ایران در سال‌های پیش از انقلاب سال 1979 آشنا کرد.

«جوزف کاندریل»، یکی از همکلاسی‌های هاروارد در ایران که او را به خوبی می‌شناسد در این خصوص می‌گوید: «او در سال‌های تأثیرگذار زندگی‌اش با هر آنچه در ایران بود تماس داشت. ایران یکی از خانه‌های ما بود و توانستیم مردم ایران را به خوبی و از نزدیک بشناسیم.»

به گفته دو مقام آمریکایی، دولت ترامپ روز چهارشنبه سمت مشاور امنیت ملی را به هاروارد پیشنهاد داد؛ اما هنوز معلوم نیست وی این سمت را بپذیرد.

گرچه فلین – مشاور امنیت ملی مستعفی ترامپ – به ایران «هشدار داد» و ترامپ در یک توییت نوشت ایران «با آتش بازی می‌کند»، تجربه هاروارد با ایران شخصی‌تر است.

منبع: العالم

1256 نمایش

نظر دادن