تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 بهمن 1395 ساعت 20:37

رای گیری نهایی برای جوایز اسکار آغاز شد

مرحله نهایی رای‌گیری از اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار آغاز شده و تا شش روز دیگر ادامه خواهد داشت.

فصل جوایز سینمایی به تدریج به ایستگاه پایانی خود یعنی جوایز سینمایی اسکار رسیده و مرحله رای‌گیری نهایی این جوایز در شاخه‌های گوناگون نیز از تاریخ ۱۳ فوریه آغاز شده و تا ۲۱ فوریه (سوم اسفند) ادامه خواهد داشت و پس از ان باید منتظر اعلام برندگان در مراسم اعطای جوایز اسکار باشیم.

امسال فیلم موزیکال «لالالند» که پیش از این جایزه گلدن گلوب و بفتا را نیز به دست آورده، با نامزدی در ۱۴ شاخه از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر مرد، بازیگر زن، فیلمنامه اصلی و تصویربرداری پیشتار جوایز اسکار است.

پیش از این و در تاریخ جوایز سینمایی اسکار تنها دو فیلم «تایتانیک» و «همه چیز درباره ایو» دو فیلمی بودند که در ۱۴ شاخه نامزد جایزه اسکار شده بودند و فیلم «مری پاپینز» نیز با ۱۳ نامزدی رکورددار فیلم‌های موزیکال بود.

در زمینه کسب جوایز اسکار «تایتانیک» در کنار فیلم‌های «بن هور» (۱۹۵۹) و «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» با کسب ۱۱ جایزه رکورددار هستند و باید منتظر ماند و دید «لالا لند» از ۱۴ نامزدی در شاخه‌های گوناگون در نهایت مراسم اسکار را با چند جایزه ترک می‌کند.

پس از فیلم «لالا لند»، دو فیلم «مهتاب» و «ورود» هر کدام با ۸ نامزدی، فیلم‌های «منچستر کنار دریا»، «شیر»و «ستیغ‌اره‌ای» با ۶ نامزدی و «حصارها» با ۴ نامزدی قرار دارند.

امسال فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی به نمایندگی از سینمای ایران نیز یکی از پنج نامزد نهایی شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی است و فرهادی برای کسب دومین جایزه اسکار خود با فیلم‌های «تونی اردمن» (آلمان)، «مردی به نام اُو» (سوئد)، «سرزمین مین» (دانمارک) و «تنا» (استرالیا) رقابت دارد.

مراسم اعطای جوایز هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۲۶ فوریه ۲۰۱۷ (یکشنبه ۸ اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

منبع:ایسنا

1547 نمایش

نظر دادن