تاریخ انتشار: یکشنبه, 24 بهمن 1395 ساعت 09:26

اولین آزمایش موشکی کره شمالی در عصر ترامپ

کره شمالی یک موشک بالستیک در سواحل شرقی خود پرتاب کرده که در دریای ژاپن فرود آمده است. آمریکا گفته پاسخ مناسبی به این اقدام نشان خواهد داد.

به گزارش آخرین نیوز از رویترز، کره شمالی روز یکشنبه یک موشک بالستیک در ساحل شرقی خود به سمت دریا شلیک کرده که اولین شلیک موشکی از زمان روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ در آمریکا به شمار می آید. دولت ترامپ گفته که واشنگتن واکنش مناسبی برای جلوگیری از افزایش تنش در منطقه از خود نشان خواهد داد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، این آزمایش مربوط به یک موشک میان برد یا بوده، نه یک موشک بالستیک قاره پیما که کره شمالی پیشتر گفته بود ممکن است در هر زمانی آن را آزمایش کند. موشک مذکور در دریای ژاپن فرود آمده است.

این پرتاب آزمایشی اولین محک جدی برای وعده ترامپ است که گفته در قبال حکومت کره شمالی سختگیری به خرج خواهد داد. کره شمالی سال گذشته نیز با نقض قطعنامه‌های شورای امنیت، موشک‌های هسته‌ای و بالستیک را آزمایش کرده بود.

یک مقام آمریکایی گفته، دولت ترامپ انتظار این را داشت که مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن انتظار یک اقدام تحریک آمیز از سوی کره شمالی شاهد باشد و همه گزینه‌ها را برای واکنش به این آزمایش مورد بررسی قرار خواهد داد، اما این واکنش‌ها به گونه‌ای خواهد بود که در عین نشان دادن عزم آمریکا برای مقابله با این اقدامات، مانع از افزایش تنش شود.

منبع: آنا

1687 نمایش

نظر دادن