تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 بهمن 1395 ساعت 14:12

نوبخت: حادثه پلاسکو غیرمترقبه نبود

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه جامعه این روزها متألم است و هنوز پیکر پاک تعدادی از آتشنشانان فداکار و شهروندان زیر آوار است، گفت: در این شرایط پرداختن به هر موضوعی غیر از آواربرداری و خروج پیکرها به مصلحت نیست.

به گزارش آخرین نیوز، محمدباقر نوبخت در نشست خبری صبح امروز خود، اظهار کرد: با این وجود مسئولان در عین اینکه باید هم به چرایی این حادثه بپردازند و به چگونگی پیشگیری از آن، باید در جهت جبران خسارت‌های مادی و معنوی نیز اقدام کنند. مسئولان نباید خود را درگیر احساسات کنند.

وی در ادامه افزود: در جلسه یکشنبه گذشته هیأت دولت هم کمیته ویژه‌ای مأمور شد که به چرایی حادثه بپردازد و مسئول حادثه را مشخص کند. البته قانون به صورت صریح شهرداری را مسئول می‌داند اما فعلاً به جای توضیح خواهی از شهرداری باید این کمیته گزارش خود را تهیه کند. این اتفاق غیرمترقبه نبود و می‌شد آن را پیش‌بینی کرد. قانون هم به صراحت دستگاه مسئول را مشخص کرده است اما باید منتظر بود تا گزارش کمیته تهیه شود و این گزارش به اطلاع مردم خواهد رسید.

نوبخت با بیان اینکه باید به فکر مردم حادثه دیده بود، افزود:‌ این گزارش در حال تهیه است و فعلاً نباید فضا را به سمت این ببریم که چه کسی مقصر است. اینگونه هم گفته نشود که دولت انگشت خود را به سمت شهرداری گرفته است.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که آیا برای شهید خواندن آتش‌نشانان نیاز به تأیید رهبری وجود دارد،‌ گفت: این مسأله روال خود را دارد و آقای شهیدی هم گزارشی را درباره این موضوع در جلسه هیأت دولت ارائه داده‌اند و اظهار کرده‌اند شهدای آتش‌نشان جزو شهدای خدمت هستند که در کنار مدافعان حرم و شهدای منا دفن می‌شوند. طبق این گزارشی که آقای شهیدی دادند روال کار اینگونه است که لازم نیست رهبری مجوزی را بدهند.

777 نمایش

نظر دادن