تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 بهمن 1395 ساعت 11:22

تهران سردتر می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز به دلیل جریانات مرطوب جنوبی و گذر متناوب امواج تراز میانی جو در جنوب شرق، شرق و جنوب کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که روز سه شنبه این شرایط محدود به جنوب شرق کشور خواهد بود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (دوشنبه 4 بهمن)، به سبب وجود جریانات مرطوب جنوبی و گذر متناوب امواج تراز میانی جو درجنوب شرق، شرق و جنوب کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که روز سه‌شنبه این شرایط محدود به جنوب شرق کشور خواهد بود.

وی افزود: در روز دوشنبه برای شمال شرق بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود که در بعدازظهر دوشنبه ضمن کاهش قابل توجه دما در شمال شرق و شرق کشور، کاهش بارندگی گاهی با وزش باد شدید در این مناطق رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: دوشنبه صبح در سواحل دریای خزر بارش به طور پراکنده تداوم یافته و به تدریج قطع خواهد شد. روز سه‌شنبه 5 بهمن با کاهش فشار بر روی سواحل دریای خزر مخصوصا استان گیلان وزش باد شدید جنوبی و افزایش قابل ملاحظه دما رخ خواهد داد.

استان‌های پربارش در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه

وظیفه با اشاره به اینکه شدت بارش در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان خواهد بود، گفت: روز دوشنبه خلیج فارس و طی روز سه شنبه خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود، همچنین روز چهارشنبه دریای عمان وتنگه هرمز مواج است و روز دوشنبه صبح دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

وی اظهار کرد: از بعدازظهر روز چهارشنبه با ورود موج جدید بارشی برای غرب و بخش‌هایی از شمال غرب بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران در روز سه‌شنبه 5 بهمن، کمی ابری تا قسمتی ابری، همراه با غبار صبحگاهی با بیشینه و کمینه دمای 9 و 1 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه 6 بهمن، کمی ابری تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی با بیشینه و کمینه دمای 8 و صفر درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

1000 نمایش

نظر دادن