تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 بهمن 1395 ساعت 11:07

صداوسیما "تظاهرات ضد ترامپ" را به "تظاهرات ضد آمریکا" تبدیل کرد!

بخش خبر 21 شبکه یک سیما در تیتر زیر نویس مربوط به گزارش این خبر از عنوان " تظاهرات ضد آمریکا " استفاده کرد.

بخش خبری شبکه یک سیما "تظاهرات بر ضد ترامپ در شهرهای مختلف آمریکا و جهان" را به " تظاهرات ضد آمریکا در سراسر آمریکا و جهان " تبدیل کرد!

بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما ، دیشب (یکشنبه شب) تظاهرات بر ضد ترامپ در شهرهای مختلف آمریکا و جهان را به دومین عنوان مهم خبری خود تبدیل کرد؛ اما در تیتر زیر نویس مربوط به گزارش این خبر از عنوان " تظاهرات ضد آمریکا " استفاده کرد.

در گزارش این بخش خبری با وجود اینکه به همزمانی تظاهرات صدها هزار نفری شهر واشنگتن با آغاز به کار ترامپ تاکید شد اما به سازمان دهندگان این تظاهرات بزرگ و شعارهای آنها علیه ترامپ ، هیچ اشاره ای نشد. این تظاهرات از سوی جنبش های زنان سازمان داده شده بود.

گفتنی است دیروز علی مطهری نماینده تهران و نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز به تحریف خبر مراسم تحلیف ترامپ در صداوسیما اعتراض کرده و در صفحه توییتر خود نوشت : آقای ترامپ در نطق تحلیف خود از تعبیر «تروریسم اسلامی» استفاده کرد، تعبیری که اوباما از آن ابا داشت، اما خبرنگار صدا و سیما در نیویورک آن را به «داعش» ترجمه کرد، در حالی که ترجمه دقیقی نیست و رویکرد ترامپ در خصوص دنیای اسلام را به خوبی نشان نمی‌دهد و از طرفی صدا و سیما باید امانت را حفظ کند و حق چنین دخل و تصرفاتی را ندارد."

منبع: عصر ایران

952 نمایش

نظر دادن