تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 بهمن 1395 ساعت 11:10

مجوز فعالیت داماد ترامپ در کاخ‌سفید صادر شد

وزارت دادگستری آمریکا اجازه فعالیت داماد ترامپ به عنوان مشاور کاخ سفید را صادر کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: جارد کوشنر داماد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می تواند به عنوان مشاور کاخ سفید مشغول به فعالیت شود، بدون آنکه قوانین فدرال را نقض کند.

وزارت دادگستری آمریکا در نامه‌ای که در وبسایت خود منتشر کرده و تاریخ آن به 20 ژانویه بازمی گردد، اعلام کرده است که رئیس جمهور اختیار و قدرت خاص برای استخدام دارد که پست های کاخ سفید را از قوانینی که رئیس جمهور را از معرفی بستگان خود برای مدیریت و هدایت یک آژانس فدرال منع می کند، معاف خواهد کرد.

سئوالات و ابهامات درباره نقش کوشنر در دولت ترامپ زمانی مطرح شد که رای دهندگان و نمایندگان آمریکایی سئوالاتی را درباره تضاد احتمالی منافع برای ترامپ اعلام کرده بودند، با توجه به اینکه ترامپ شرکت‌های تجاری و اقتصادی زیادی را در اختیار دارد و همین طور با توجه به نقش ایوانکا دخترش که با کوشنر ازدواج کرده است.

دفتر حقوقی کاخ سفید از وزارت دادگستری آمریکا خواسته بود تا درباره این مساله نظر نهایی را بدهد.

وزارت دادگستری آمریکا افزود: اگر ترامپ رسما بخواهد کوشنر را انتخاب کند و به عنوان یکی از کارکنان کاخ سفید مشغول به فعالیت شود، آنگاه قانون تضاد منافع اجرا خواهد شد و کوشنر باید از محدودیت‌های اعمال شده در این قانون تبعیت کند.

1004 نمایش

نظر دادن