تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 بهمن 1395 ساعت 10:10

ترامپ اغلب سفرای آمریکا در کشورهای خارجی را برکنار کرد

با روی کار آمدن دونالد ترامپ، بیش از 80 سفیر آمریکا در کشورهای خارجی از سمت خود برکنار شدند.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از ایندیپندنت، اندکی پس از آنکه "دونالد ترامپ" به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد، همه سفرای این کشور در کشورهای خارجی بدون وجود جایگزینی برای آنها از کار برکنار شدند.

دونالد ترامپ پیشتر درخواست کرده بود که همه سفرای آمریکا در کشورهای خارجی که بوسیله "باراک اوباما"، رئیس جمهور سابق این کشور منصوب شده اند، تا 20 ژانویه (1 بهمن) باید دفتر کار خود را ترک کنند.

تیم انتقال قدرت ترامپ هم در 23 دسامبر سال گذشته میلادی (3 دی 95) اعلام کرده بود هیچ استثنایی برای سفرایی که بخواهند در پست خود بیشتر فعالیت کنند وجود ندارد حتی برای سفرایی که بچه های کوچک دارند.

به نوشته ایندیپندنت، اینکه با روی کار آمدن یک دولت جدید، سفرای خارجی از سمت خود کناره گیری کنند یک امر طبیعی است؛ اما نبودن هیچ جایگزینی برای آنها کمی عجیب به نظر می رسد. بیش از 80 سفیر و نماینده آمریکا در کشورها و سازمانهای مختلف بلافاصله با روی کار آمدن دونالد ترامپ از کار برکنار شدند.

این اقدام ترامپ نگرانی هایی را بوجود آورده است در خصوص اینکه ممکن است آمریکا تا چندین ماه در بیشتر کشورهای جهان سفیری که مورد تأیید سنا باشد، نداشته باشد. در واقع این مسئله می تواند در روابط مستقیم آمریکا با سایر کشورها مشکلاتی ایجاد کند.

منبع: پرس تی وی

886 نمایش

نظر دادن