تاریخ انتشار: شنبه, 02 بهمن 1395 ساعت 14:37

پیکرهای خارج شده از زیر آوار قابل شناسایی هستند

سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو از قابل شناسایی بودن پیکرهای خارج شده از زیر آوار خبر داد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از ایسنا، سیدجلال ملکی درخصوص روند احراز هویت پیکرهای خارج شده از زیر آوار گفت: تا این لحظه چهره‌ها قابل شناسایی بودند ولی به محض خروج به مراجع قانونی منتقل شدند اما هنوز اسامی آنها اعلام نشده است.

وی افزود: این پیکرها به پزشکی قانونی منتقل می‌شوند و اگر آسیب زیادی دیده باشند، به روش‌های مختلف تلاش می‌شود تا هویت آنها شناسایی شود.

سخنگوی ستاد بحران پلاسکو  ضمن تکذیب تصاویر منتشر شده که با نام 25 شهید آتش‌نشان منتشر شده است، ادامه داد: تا این لحظه ساختمان ضلع شرقی پلاسکو با مجوز دادستانی و برای سرعت در آواربرداری به صورت کنترل شده و با اراده آتش‌نشانان تخریب شده است.

ملکی با تأکید بر اینکه حفر تونل اولویت عملیاتی ما نبوده است ادامه داد: در لحظات اولیه، اولویت ما آواربرداری از بالاترین سطح است اما گمانه‌زنی‌هایی درباره اینکه ممکن است حفر تونل موثر باشد نیز از سوی برخی افراد عنوان شد، اما اولویت آواربرداری از هر دو طرف همچنان ادامه دارد. همچنین پیش بینی می‌شود که کار آوار برداری حداقل 5 روز زمان ببرد.

وی در ادامه اظهار کرد: علی رغم حجم آوار سرعت کار خوب است و انتظار داریم در ساعات پیش رو به پیکرها دست پیدا کنیم ولی باید جوانب احتیاط را رعایت کنیم در خصوص  میزان آوار برداشته شده نیز باید با فرماندهان عملیات صحبت کرد؛ اما طبق آنچه که مشاهده می‌شود 35 درصد از آواربرداری انجام شده است.

 وی تاکید کرد: احتیاجی به نیرو و تجهیزات جدید نیست و بهترین کمک مردم عدم تجمع در محدوده است.

968 نمایش

نظر دادن