تاریخ انتشار: شنبه, 02 بهمن 1395 ساعت 12:07

حادثه پلاسکو روی بازار لباس شب عید اثر می‌گذارد؟

آتش‌سوزی و ریزش ناگهانی ساختمان ۵۴ ساله پلاسکوی تهران تبعات و پیامدهای ناگواری را برای کشور داشت.

ایسنا نوشت: 

ساختمان پلاسکو تهران با عنوان دومین ساختمان بلند تجاری تهران که از سال ۴۱ در پایتخت بنا شده بود، دیگر نیست، چرا که پنج‌شنبه گذشته پس از آتش‌سوزی و در حالی که آتش‌نشانان در حال اطفای حریق و تخلیه این ساختمان بودند، ناگهان فرو ریخت و همه چیز بر سر مردم آوار شد.

اما علی‌رغم نگرانی کاسبان و خسارت‌دیدگان این حادثه، نسبت به آینده بازار پارچه و لباس در آستانه شب عید، امیر قدیمی‌نژاد -رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه‌فروشان پارچه - معتقد است که گرچه در ساختمان پلاسکو پارچه‌فروشان حضور پررنگی نداشتند اما این اتفاق نیز بی‌ارتباط با این صنف و صنعت نیست و می‌تواند بر روی آن اثرگذار باشد.

وی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت برخی آتش‌نشانان در حادثه آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو، افزود: گرچه ساختمان پلاسکو یکی از مراکز عمده تولید و عرضه انواع پوشاک به شمار می‌رفت اما غیر از طبقات فوقانی تولید چندانی در این ساختمان صورت نمی‌گرفت و پلاسکوی تهران مرکز پخش عرضه البسه بود که با توجه به وضعیت موجود به نظر نمی‌رسد این حادثه تاثیری روی بازار و قیمت پارچه و لباس بگذارد.

قدیمی‌نژاد اعلام کرد: دولت و مسئولان ذیربط درصددند تا جایی را به صورت موقت برای ساکنان و صاحبان پلاسکو در نظر بگیرند تا آنها بتوانند محصولات و تولیدات خود را در آنجا عرضه کنند و شب عیدشان را بگذرانند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه توانایی و پتانسیل بالایی برای تولید پارچه و لباس در کشور وجود دارد، می‌توان همه آنهایی که در این صنعت و پیش از این حادثه بیکار شده بودند را حمایت کرد تا بتوان از ظرفیت های خالی تولید در این صنعت استفاده و خلاهای موجود را پر کرد؛ بنابراین به نظر نمی‌رسد حادثه ساختمان پلاسکو تاثیر چندانی روی بازار لباس بگذارد.

935 نمایش

نظر دادن