تاریخ انتشار: شنبه, 02 بهمن 1395 ساعت 11:20

صبح نو: هشتگِ "قالیباف استعفا" کار لاشخورهای سیاسی است

#لاش_خور های سیاسی به فکر استفاده از این حادثه تلخ برای رسیدن به مقاصد شوم سیاسی افتادند و در همان ساعات اولیه این حادثه با ایجاد هشتگ # قالیباف_استعفا در فضای مجازی به فکر ضربه زدن و حذف کردن رقیب احتمالی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده افتادند.

به گزارش آخرین نیوز، صبح نو نوشت: در میان فرویختن ساختمان 17 طبقه و آوار شدن آن بر سر هم‌وطنان و آتش نشانان فداکار و برانگیخته شدن عواطف و احساسات مردم، #لاش_خور های سیاسی به فکر استفاده از این حادثه تلخ برای رسیدن به مقاصد شوم سیاسی افتادند و در همان ساعات اولیه این حادثه با ایجاد هشتگ # قالیباف_استعفا در فضای مجازی به فکر ضربه زدن و حذف کردن رقیب احتمالی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده افتادند.

بلافاصله #قالیباف_استعفا در فضای مجازی به ویژه توئیتر ایجاد شد و در کانال‌های تلگرامی به اشتراک گذاشته شد؛ کانال‌های تلگرامی وحید آنلاین و مملکته را می‌توان سردمدار تغییر مسیر حادثه پلاسکو و متهم کردن قالیباف نام برد.

حقیقت نژاد، تحلیلگر بی بی سی در توئیت خود نوشت:‌ ساختمان #پلاسکو که فرو نریخت، سیستم مدیریت شهری فرو ریخت، #قالیباف که رفتنی نیست، شورای شهر اگر صادق ست، برکنارش کند.

در میان موج رسانه‌ای جریان خاص برای مقصر جلوه دادن شهرداری تهران، پیام تسلیت آقای روحانی رئیس جمهور نیز تأمل برانگیز بود. وی در پیام خود، سانحه حادثه پلاسکو را تأمل انگیز خواند و نوشت: « ناگوار آتش سوزی در ساختمان پلاسکوی تهران، اگر چه اندوهبار و تأمل انگیز است اما حماسه‌ای که آتش نشانان فداکار در این صحنه خدمت، آفریدند و جان خود را برای نجات هموطنان خویش فدا کردند، ملت ایران را به سوگ و ستایش روح فداکاری و از خودگذشتگی این فرزندان رشید ملت واداشت.» همچنین در دستور رئیس جمهور به وزیر کشور ابتدا خواسته شده است تا «در اسرع وقت، علل حادثه پلاسکو بررسی و گزارش شود» و «رسیدگی به مجروحان و جبران خسارات آسیب دیدگان» خواسته دوم او از رحمانی فضلی است.

در میان هیاهوهای سیاسی و تلاش برای بهره برداری از مرگ هم‌وطنانمان در فاجعه پلاسکو اما آقای پرویز یاراحمدی رئیس کارگروه ایمنی و آتش‌نشانی شورای شهر تهران، درباره علت حادثه ساختمان پلاسکو گفت: در این مورد خونِ دوستان و همکاران من بر گردن مدیران بازاری این ساختمان و مسوولان وزارت کار است. واحدهای پلاسکو کارگاه تولیدی پوشاک بودند و طبق ماده ۱۰۵ قانون کار، پلمب کارگاه‌های تولیدی فقط با اقدام وزارت کار و حکم قضایی ممکن است.

بعد از اعلام این خبر که مسوولیت پلمب پلاسکو در اختیار وزارت کار بود، تلاش‌ها برای #قالیباف_استعفا در بهره برداری سیاسی از این حادثه، کمرنگ و ناگهان متوقف شد.

1133 نمایش

نظر دادن