تاریخ انتشار: پنج شنبه, 30 دی 1395 ساعت 10:00

پست بعیدی‌نژاد به مناسبت لغو تحریمها: برخي ازعزيزان ممكن است بفرمايند چه فايده!

حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن، در تازه ترین پست اینستاگرامی خود از لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه سازمان سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی وزارت نفت در لندن خبر داد.

پست بعیدی‌نژاد به مناسبت لغو تحریم ها

بعیدی نژاد در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

اتحادیه اروپا تحريم علیه شركت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی كاركنان صنعت نفت را لغو كرد.

همزمان با سالگرد اجرایی شدن برجام، شورای اتحادیه اروپا و بدنبال آن خزانه داري بريتانيا با اصلاح مصوبات قبلی خود، تصمیم به لغو تحریم چهار شركت ( كه لغو يك مورد آن پيش از اين هم تاييد شده بود) از جمله شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت (اوپیک) گرفتند و بدین ترتیب این شرکت که از سال ۲۰۱۲ در فهرست تحریم های اتحادیه اروپایی قرار گرفته بود، از روز ۲۸دی ۱۳۹۵ از تحریم خارج گردید. شرکت اوپیک یکی از زیرمجموعه های مهم صنعت نفت خصوصا در حوزه تامین مالی و سرمایه گذاری پروژه های کلان نفتی به شمار می آید.

صندوق بازنشستگی وزارت نفت سالها پيش از اين ازمحل وجوه کارمندان و بازنشستگان صنعت نفت اقدام به خرید ساختمان شرکت ملی نفت ایران در 7 طبقه به مساحت فضای مفید 10715 مترمربع در خیابان ویکتوریا در شهر لندن كرده بود كه سالها مقر مهمترين شركتهاي تجاري و سرمايه گذاري نفتي ايران بود. اما در سالهاي اخير با توجه به نياز اين ساختمان به تعميرات، متاسفانه شرايط تحريم عليه شركت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي وزارت نفت مانع اقدامات لازم براي اخذ مجوزهاي لازم براي بازسازي و استفاده بهينه تجاري اداري از اين ساختمان شده بود. با لغو تحريم اتحاديه اروپا عليه اين شركت سرمايه گذاري، امكان بازسازي و استفاده مناسب از اين ساختمان كه در موقعيت بسيار مناسبي در قلب شهر لندن قرار دارد ايجاد ميگردد.البته احتمالا برخي از عزيزان ممكن است بفرمايند چه فايده! اثر آن در زندگي مردم كه ملموس نيست.

575 نمایش

نظر دادن