تاریخ انتشار: پنج شنبه, 30 دی 1395 ساعت 09:08

هشدار جدی اوباما به ترامپ و اسرائیل

رئیس جمهوری آمریکا انتقال سفارت آمریکا در رژیم صهیونیستی از تل آویو به قدس را منفجر کننده اوضاع خواند و نگرانی خود را از به عقب رانده شدن راه حل دو دولت ابراز کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اسکای نیوز پیش از این، دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا وعده انتقال سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس داده است. 

باراک اوباما در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود به عنوان رئیس جمهوری آمریکا گفت: وقتی اقدامات یکجانبه ناگهانی مربوط به بعضی مسائل اساسی مورد حساسیت هر طرفی اتخاذ شود، اوضاع را منفجر خواهد کرد. 

اوباما در پاسخ به سوالی درباره احتمال انتقال سفارت آمریکا به قدس تصریح کرد: چیزی که در جریان روند انتقال قدرت تلاش کردیم به تیم بعدی کاخ سفید تذکر دهیم توجه به این نکته است که این (انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس) در حکم ماده ای منفجره است.

هر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی، قدس را پایتخت خود می خواهند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در آخرین نشست خبری خود پیش از ترک کاخ سفید گفت: راه حل تشکیل دو دولت در چارچوب توافق صلح، تنها گزینه ممکن پیش روی اسرائیل است.

دولت اوباما در هفته های پایانی تصدی قدرت موضع نسبتا قاطع تری در برابر اسرائیل اتخاذ کرد. در قطعنامه 2334 شورای امنیت که در 23 دسامبر(3دی) با رای 14 کشور و امتناع آمریکا از رای دادن به تصویب رسید، از تل آویو خواسته شده به شهرک سازی ها در سرزمین های اشغالی فلسطین پایان دهد.

581 نمایش

نظر دادن