تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 دی 1395 ساعت 13:22

ترامپ حرف زد؛ دلار پایین آمد، نفت بالا رفت

بهای نفت تحت تاثیر کاهش ارزش دلار ناشی از اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا، در بازار آسیا رو به افزایش گذاشت.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از شبکه خبر، در معاملات الکترونیک بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه فوریه با 13 سنت افزایش، 52 دلار و 61 سنت معامله شد.

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مارس نیز 15 سنت افزایش یافت و به 55 دلار و 62 سنت رسید.

ارزش دلار آمریکا در برابر دیگر ارزهای جهانی تحت تأثیر سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آینده آمریکا که گفته بود ارزش دلار بسیار بالاست، کاهش یافت.

نفت با دلار معامله می شود و کاهش ارزش دلار از لحاظ فنی نفت را برای سرمایه‌گذارانی که ارزهای دیگر در اختیار دارند، ارزان‌تر می کند بنابراین باعث افزایش تقاضا می شود.

الکس فربر تحلیل‌گر «سی ام سی مارکتس» اعلام کرد: نفت در نتیجه کاهش ارزش دلار قوی تر به نظر می رسد در حالی که در اصل این چنین نیست.

او با اشاره به نگرانی‌ها در مورد افزایش تولید نفت شیل آمریکا که ممکن است تأثیر توافقنامه‌های کاهش تولید را در اوپک از بین ببرد، گفت: روند بازار به صورت بالقوه کاهشی است.

فراوانی عرضه جهانی نفت بهای نفت را از بیش از 100 دلار در هر بشکه در ژوئن 2014 به حول و حوش 50 دلار در هر بشکه کاهش داده است.

جفری هالی تحلیل‌گر «اوآندا» نیز اعلام کرد: سرمایه‌گذاران منتظر انتشار گزارش هفتگی وزارت انرژی آمریکا درباره ذخایر نفت خام و فرآورده‌های نفتی این کشور هستند که امکان ارزیابی وضعیت تقاضا را در بین بزرگ‌ ترین مصرف کننده نفت خام جهان فراهم می کند.

در پایان معاملات بازار نیویورک روز گذشته هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با 11 سنت افزایش، 52 دلار و 48 سنت به فروش رفته بود.

در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 39 سنت افزایش، 55 دلار و 47 سنت معامله شده بود.

836 نمایش

نظر دادن