تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 دی 1395 ساعت 22:46

جنوب شرق موصل آزاد شد

نیروهای عراقی امروز با آزادی 11 منطقه دیگر بیش از 80 درصد بخش شرقی موصل را تحت کنترل خود در آوردند.

خبرگزاری فارس: نیروهای نهاد «مبارزه با تروریسم» بعد از ظهر امروز توانستند مناطق «الجزائر»، «الدرکزیه»، «الزراعی»، السویس» و «سنحاریب» را در بخش شرقی موصل آزاد کنند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه، سرلشگر «عبدالامیر رشید یارالله» فرمانده کل عملیات آزادسازی موصل، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اعلام کرده است که تروریست‌های داعش در این مناطق ضربات سنگینی را متحمل شده و به مناطق غربی موصل فرار کرده‌اند.

سرلشگر «عبدالامیر رشید یارالله» همچنین گفته است که تمامی مناطق جنوبی شرق موصل آزاد شده است.

همچنین با آزادی مناطق «السویس» و «سنحاریب» نیروهای عراقی در نزدیکی نهر «الخوصر» با تروریست‌های داعش درگیر شده‌اند.

در مقابل نیز به گفته فرماندهان میدانی، مقاومت چندانی در روزهای اخیر از سوی تروریست‌ها دیده نمی‌شود و آن‌ها بیش از هر چیزی به تک تیراندازهای خود تکیه کرده‌اند.

از سوی دیگر تروریست‌های داعش در شرق موصل با ورود به خانه هفت خانواده عراقی زنان و کودکان را اسیر کرده و به غرب موصل انتقال داده‌اند.

یک منبع امنیتی در موصل به پایگاه خبری الفرات نیوز گفته است که دلیل این اقدام داعش این بوده که مردان این خانواده‌ها حاضر به جنگیدن در کنار داعش نشده‌اند.

صبح و ظهر امروز نیز نیروهای عراقی توانسته بودند مناطق «المهندسین، «النعمانیه»، «العظشانه»، «نینوی شرقی»، «بازار الاغنام» و «باب الشمس» را به کنترل خود در آورند. با آزادسازی این مناطق بیش از 80 درصد شرق موصل به کنترل نیروهای عراقی در آمده است و به گفته فرماندهان میدانی در طول روزهای آینده تمامی شرق موصل از اشغال داعش خارج خواهد شد.

613 نمایش

نظر دادن