تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 دی 1395 ساعت 13:30

آیا «فرخ‌نژاد» به سبک «پاگنده» پیش می‌رود؟ +تصاویر

آیا فرخ‌نژاد با انتخاب آثار کمدی خاص قصد دارد خود را به عنوان کمدینی به سبک و سیاق کارلو پدرسولی معرفی کند و روند فعالیت خود در سینمای ایران را به این سمت هدایت کند؟

به گزارش آخرین نیوز به نقل از فارس، مخاطبی که امروز به سینما می رود مانند گذشته با هر اثری راضی نمی شود زیرا میزان دستیابی او به شبکه های ماهواره ای و فیلم‌های روز دنیا بیش از پیش شده است . دسترسی آسان به فیلم‌ها و سریال ‌های روز دنیا این امکان را به مخاطب داده تا برای رسیدن او به به یک اثر ایده آل بیش از گذشته باشد.

امسال هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر تصمیم گرفت با حضور فیلم‌های کمدی شانس رقابت را به این گونه از سینما بدهد. 2 فیلم سینمایی «خوب بد جلف» اولین ساخته بلند سینمایی پیمان قاسم خانی و «گشت 2» ساخته سعید سهیلی توانستند نظر هیات انتخاب را به خود جلب کنند در میان آثار شرکت کننده برای حضور در جشنواره فیلم فجر فیلم «بی حساب» ساخته مصطفی احمدی نیز به چشم می خورد که نتوانست نظر هیات انتخاب را جلب کند.

اما درباره بازیگری که در هر سه فیلم کمدی حضور دارد «حمید فرخ نژاد»، یک نکته قابل تامل است او با فیلم «عروس آتش» ساخته خسرو سینایی به جامعه سینمایی معرفی و دیده شد. این بازیگر با هیبت مردی خشن که به آئین و سنت عشیره خود بسیار پایبند بود به سینمای ایران معرفی شد بعد از گذشت بیش از یک دهه شاهد بازی او در نقشی متفاوت در فیلم «آتشکار» بودیم. در این فیلم محسن امیریوسفی او را در موقعیت طنز قرار داد و اولین جرقه‌های بازی او در فیلم‌های طنز زده شد.

 

 حمید فرخ نژاد در سال 90 «گشت ارشاد » را تجربه کرد در آن فیلم نقش یک مرد متقلب را بازی می کند که با حضور در موقعیت های مختلف در کنار دو شخصیت دیگر قرار گرفت و توانست لحظات شیرینی را برای مخاطب خلق کند.

 

این ترکیب شخصیت خشن در کنار یک یا دو شخصیت بامزه و شیرین، مدلی است که نمونه های خوبی از آن در سینمای دنیا دیده می‌شود که با چهره‌های خشن و جدی موقعیت های کمدی خوبی را برای مخاطب خلق می کنند از جمله این شخصیت ها که شناخته شده کارلو پدرسولی بازیگرایتالیایی است که به پاگنده شهرت یافت.

در اینگونه آثار پارتنر این افراد از اهمیت خاصی برخوردار است تا بتوانند با بازی روان  و قابل قبول موقعیت های شیرین و جذاب را در آثار خلق کنند.

 

 

 درباره فرخ نژاد نیز به نظر می ‌رسد این فضا در حال رخ دادن است و او از این فرمول جواب داده شده استفاده کرد.  نگاهی به فیلم‌های اخیرش شاهد این مدعا است در« گشت 2» دو بازیگر  که در «گشت ارشاد» حضور داشتند ساعد سهیلی  و پولاد کیمیایی در کنار او برای دومین بار قرار گرفتند تا بده بستان های کلامی و موقعیتی آنها برای مخاطب جذاب باشد.

در فیلم سینمایی «خوب بد جلف» نیز قاسم خانی این بازیگر را در کنار دو بازیگری که پیش از این با حضور در سریال «پژمان» خاطره خوبی را برای مخاطب خلق کردند قرارداد تا بده بستان‌های شیرین موقعیت مناسبی را برای فرخ نژاد و در کل برای مخاطب خلق کنند. در فیلم «بی حساب» ساخته مصطفی احمدی نیز در کنار این بازیگر طناز طباطبایی و صابر ابر حضور دارند.

 

 

 حال باید دید فرخ نژاد با انتخاب آثار کمدی از این دست قصد دارد خود را به عنوان کمدینی به سبک و سیاق کارلو پدرسولی معرفی کند و روند فعالیت خود در سینمای ایران را به این سمت هدایت کند. با توجه به این مهم که در برخی از فیلم‌ها بخشی از سرمایه گذاری اثر را نیز عهده دار شده است بیشتر به این نظریه صحه گذاشته می‌شود.

دیدیم که رضا عطاران در اثری که خود کارگردانی کرد (دراکولا) نتوانست آنگونه که تصور می رفت نظر مخاطب را با خود همراه کند ! باید دید فیلم‌هایی که حمید فرخ نژاد با این سبک و سیاق حضور دارد  در چه سطحی از کیفیت هستند و آیا می توانند مخاطب سخت پسند این روزهای سینمای ایران را با خود همراه کنند. 

1243 نمایش

نظر دادن