تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 دی 1395 ساعت 11:35

آخرین عابر ماه درگذشت + تصویر

آخرین انسانی که تا به امروز روی کره ماه قدم گذاشته است، ساعاتی پیش در سن 82 سالگی در آمریکا درگذشت.

به گزارش آخرین نیوز به‌نقل از ناسا، گنه سرنان، فضانورد سازمان فضایی آمریکا که عنوان دومین انسانی که در فضا پیاده‌روی کرد و آخرین انسان روی کره ماه را داشت، در سن 82 سالگی در بازنشستگی درگذشت.

آخرین عابر  ماه درگذشت + تصویر

از آخرین‌باری که یک انسان روی کره ماه بوده بیش از 40 سال می‌گذرد. آپولوی17 آخرین ماموریت سرنشین‌دار ناسا و جهان در ماه بود اگرچه پس از آن نیز تحقیقات روی این کره ادامه دارد اما دیگر کسی پایش به خاک ماه نرسید. آخرین انسانی که روی قمر زمین راه رفت، سروان سرنان در سال 1963 از ارتش به ناسا رفت و در طول حیات کاری خود در سازمان فضایی ایالات متحده آمریکا، در مجموع 500 ساعت فضانوردی انجام داد که 73 ساعت آن روی کره ماه بود.

در 196 او بخشی از پروژه پیاده‌روی فضایی بود که سه‌روز طول کشید و در 1969 به‌عنوان هدایت‌کننده سفینه مادر در مأموریت آپولوی 10 خدمت کرد. او سپس پله‌پله بالا رفت تا این‌که در سال 1972 در مأموریت آپولوی17 به‌ عنوان فرمانده فضاپیما روی ماه نشست. آپولوی17 آخرین فضاپیمای سرنشین‌دار روی سطح ماه بود و سرنان نیز آخرین انسانی شد که تا امروز روی کره ماه راه رفته است. او پس از 20 سال خدمت در ارتش و ناسا، در سال 1976 از ارتش آمریکا بازنشسته شد و همزمان ناسا را نیز ترک کرد. رکورد او به‌عنوان آخرین کسی که روی ماه پیاده‌روی کرده تا زمان مرگش نیز باقی‌ماند.

منبع: آنا

1624 نمایش

نظر دادن