تاریخ انتشار: دوشنبه, 27 دی 1395 ساعت 10:22

آخرین اظهارات ترامپ درباره برجام

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در آخرین اظهارات خود درباره توافق هسته‌ای ایران اعتراف کرده که سیاستمدار نیست و نمی‌داند می‌خواهد با برجام چه کاری انجام دهد.

به گزارش آخرین نیوز، دونالد ترامپ در گفت‌و‌گو با تایمز لندن در پاسخ به این سوال که راهکارش درباره توافق هسته‌ای ایران چیست، گفت: «من نمی‌خواهم بگویم که قرار است با توافق هسته‌ای ایران چه کار کنم. من فقط نمی‌خواهم با کارت‌ها بازی کنم. ببینید. من سیاستمدار نیستم که بخواهم بگویم فلان و بهمان کار را انجام می دهم.»

او ادامه داد: «من کاری را که باید بکنم انجام می‌دهم. اما به هرحال باید بگویم که از توافق ایران خوشحال نیستم. به نظرمن، این توافق یکی از بدترین توافق‌هایی است که تاکنون منعقد شده است.»

ترامپ گفت: «به نظرم، این توافق یکی از احمقانه‌ترین توافق‌هایی است که تاکنون دیده‌ام که براساس آن، 150 میلیارد دلار که یک میلیارد و 700 میلیون دلار آن پول نقد است، به کشوری می‌دهید. آیا تابه حال یکصد میلیون دلار را به شکل اسکناس‌های یکصد دلاری دیده‌اید؟ یک میلیارد و 700 میلیون دلار پول نقد، زیاد است. این پول با هواپیما منتقل شد. این پول با چندین هواپیما منتقل شد. یک میلیارد و 700 میلیون دلار! من نمی‌فهمم! فکر می‌کنم این پول در حساب‌های بانک‌های سوئیس است.»

به گزارش آنا، ترامپ در دوره تبلیغات برای انتخابات ریاست جمهوری نیز بارها از توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرده و برجام را بدترین توافق دانسته بود و حتی گفته بود برجام را پاره خواهد کرد.

با وجود این بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که ترامپ شناخت واقعی از سیاست و توافق هسته‌ای ایران ندارد و در دوران ریاست‌جمهوری ناچار به تغییر مواضع خود و پایبندی به تعهداتش خواهد شد.

سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران دیروز در سالگرد اجرای برجام تأکید کرد که در صورتی که ترامپ بخواهد برجام را پاره کند، در طرف مقابل ما حتما آن را آتش می‌زنیم.

1201 نمایش

نظر دادن