تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 دی 1395 ساعت 11:00

محسن رضایی هم منتقد برجام شد!

جلسه مجمع عمومی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام برگزار شد.

به گزارش آخرین نیوز، سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به جلسه مجمع عمومی فراکسیون ولایی مجلس گفت: این جلسه با حضور محسن رضائی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و اکثریت اعضا تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه ابتدا دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مسائل منطقه‌ای صحبت کرد و گزارش مفصلی از تحولات سوریه عراق یمن و سایر مسائل منطقه ای را ارائه کرد.

رضایی همچنین با اشاره به شرایط بحرانی و ناامنی های موجود در منطقه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را به کار گرفته تا امنیت در منطقه مستقر شود و چنین نقش موثر و مثبت ایران در منطقه موجب شده تا جامعه جهانی به نقش مثبت و موثر ایران اعتراف و برای آن احترام ویژه قائل شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید به آتش بس و توافق به دست آمده در سوریه امیدوار بود، تا زمینه‌های سازندگی و بازگشت مردم به زندگی فراهم شود.

وی در مورد عراق نیز با اشاره به موفقیت‌های به دست آمده در مبارزه با داعش و گروه‌های تروریستی و تکفیری اظهار کرد: روند حاکمیت دولت مرکزی و پیروزی‌های اخیر در موصل نشان دهنده تغییر شرایط در عراق است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار کرد که محسن رضایی با اشاره به تحولات اخیر در منطقه بیان داشته که موازنه منطقه به نفع کشورها و گروه‌های ضدتروریسم است و توافق بین کشورهایی مثل ایران، روسیه و ترکیه یکی از نشانه‌های تغییر موازنه محسوب می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به تحولات ترکیه اشاره کرد و گفت: اخیرا ترکیه واقعی‌تر به مسائل منطقه نگاه می‌کند و به این نتیجه رسیده که ایران و روسیه در مقابله با تروریسم، استقرار امنیت در منطقه و همکاری منطقه‌ای جدی‌تر و واقعی تر از برخی کشورهای غربی و منطقه‌ای هستند.

رضایی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی نه با خوش بینی به مسائل نگاه می‌کند و نه با بدبینی بلکه با واقع بینی به مسائل نگاه می‌کند.

سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس یادآور شد: دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی در سال‌های اخیر بیش از حد به برجام پرداخت و متاسفانه غفلت صورت گرفت، در حالی که نسبت به مسائل منطقه و حوزه سیاست خارجی با کشورهای منطقه و همسایه و به همین جهت با مشکلاتی روبرو هستیم و ضرورت دارد که به طور جدی به مسائل منطقه در حوزه دیپلماسی بپردازیم.

همچنین رضایی اظهار داشت که واقعیت این است که دولت می‌خواست از طریق کلید حل سیاست خارجی مشکلات اقتصادی داخل کشور را حل کند، ولی برعکس شد؛ چرا که نه تنها اقدامات در حوزه سیاست خارجی به طور کامل و در جهت منافع و اهداف جمهوری اسلامی ایجاد نشد بلکه از ظرفیت‌های داخلی غفلت شد و ما دچار رکود عمیقی شدیم. در واقع خوش بینی بیش از حد به دروازه‌های خارجی و غفلت از اقتصاد مقاومتی و ظرفیت داخلی موجب زمین گیر شدن اقتصاد شد.

وی با انتقاد به نحوه دیپلماسی برجام گفت: ما در برجام پیوست احکام خزانه‌داری آمریکا را نداشتیم و به همین جهت ماحصل و دستاورد اقتصادی توفیق چندانی نداشتیم.

منبع: ایسنا

950 نمایش

نظر دادن